
Rajd Dakar 2021 wystartował! Początek dla Sainza, imponuje Cristina Gutiérrez
Jeżeli ktoś sądził, że pierwszy etap Dakaru będzie tylko rozgrzewką przed poważną walką w kolejne dni, srogo się rozczarował. Tempo było zwariowane od pierwszych kilometrów niedzielnego etapu, a stopień trudności terenu był bardziej dotkliwy, niż długość trasy odcinka specjalnego (277 km) na trasie z Dżuddy do Biszy.
Od początku trasa wymagała wyjątkowo uważnej i precyzyjnej nawigacji, a jej trudnościom nie sprostali nawet najlepsi, tacy jak Ricky Brabec. W dalszej części odcinka na uczestników czekał teren usiany ostrymi kamieniami, gdzie łatwo było uszkodzić oponę. Przekonało się o tym wielu kierowców, a wśród nich Sébastien Loeb. Przed metą zawodnicy napotkali pierwsze sekcje piaszczyste tegorocznego Dakaru.
Cristina Gutiérrez wygrała rywalizację w kategorii T3. A jeszcze dwa tygodnie temu wydawało się, że Cristina Gutiérrez nie wystartuje w swoim trzecim Dakarze, jednak zespół RedBull Off Road Team USA zaproponował jej udział w lekkim prototypie OT3. Hiszpanka wygrała odcinek w swojej klasie, pokonując byłego zwycięzcę Dakaru Reinaldo Varelę. Została w ten sposób pierwszą kobietą, która wygrała etap od 2005 roku, gdy sztuki tej dokonała Jutta Kleinschmidt, obecnie przewodnicząca Komisji Off Road FIA.
Przeczytaj też: Rajd Dakar 2021: jak będzie wyglądał w trakcie pandemii?
Ricky Brabec pomylił trasę wkrótce po starcie i stracił 18 minut do zwycięzcy Toby Price’a, który wygrał swój 13. odcinek w karierze. Maciej Giemza i Adam Tomiczek z Orlen Teamu zajęli odpowiednio 18. i 21. miejsce. Konrad Dąbrowski został sklasyfikowany na 45. pozycji, a Jacek Bartoszek stracił do zwycięzcy ponad 3 godziny i zajął 86. miejsce.
Francuz Alexandre Giroud wygrał klasyfikację quadów, a Kamil Wiśniewski z Orlen Teamu zajął ósme miejsce.
Carlos Sainz pokonał trasę najszybciej wśród kierowców samochodów. Kuba Przygoński i Timo Gottschalk uplasowali się na siódmym miejscu:
Etap był dla nas trudny, bo przecieraliśmy trasę. Napotkaliśmy na mnóstwo drobnych kamieni i jeszcze więcej krzewów. Auto mocno ucierpiało. Na dodatek mieliśmy problemy z interkomem, co spowodowało, że praktycznie nawigowaliśmy wspólnie z Timo. Cieszę się z dobrego tempa. Jutro piasek i wydmy – będziemy odrabiać czas
Przeczytaj też: Rajd Dakar 2021: biało-czerwoni powalczą o podium!
Austin Jones był najlepszy w kategorii T4, a Aron Domżała i Maciej Marton zajęli bardzo dobre trzecie miejsce i tracą do lidera tylko 50 sekund. Dobrze spisały się załogi zespołu Energylandia Rally Team. Michał Goczał i Szymon Gospodarczyk ukończyli etap na 11. miejscu, a Marek Goczał i Rafał Marton zajęli 20. pozycję.
Ubiegłoroczny zwycięzca w kategorii ciężarówek Andriej Karginow stracił ponad półtorej godziny wskutek defektu, ale Kamaz i tak zanotował pierwsze zwycięstwo etapowe – wygrał Dmitrij Sotnikow.
Sébastien Loeb z pewnością oczekiwał więcej po pierwszym odcinku w swoim powrocie do Dakaru. Kierowca z Alzacji w swoim samochodzie BRX miał dobrą pozycję startową po ukończeniu prologu na dziesiątym miejscu. Jednak fortuna nie była w niedzielę po jego stronie. Trzy uszkodzenia opon, a do tego kilka błędów nawigacyjnych spowodowały duże straty i spadek w klasyfikacji. Dziewięciokrotny mistrz świata WRC traci 24 minuty do lidera. W kolejnych dniach musi postawić wszystko na jedną kartę, jeżeli chce walczyć o miejsca w czołówce.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: