Jeszcze tylko jeden dzień w Bahrajnie
Drugi tydzień testów na torze Sakhir zbliża się do końca. Zespołom BMW Sauber, Toyoty i Ferrari pozostał jeden dzień pracy w Bahrajnie.
W przedostatnim dniu testów w Bahrajnie za kierownicą F60 usiadł Felipe Massa. Prace nad ustawieniami bolidu zakłóciły problemy ze skrzynią biegów i układem elektronicznym, co spowodowało zatrzymanie się samochodu na torze i konieczność przewiezienia go do garażu. F60 mimo to, był dzisiaj najszybszy spośród testowanych samochodów. Celem Ferrari było sprawdzenie wytrzymałości bolidu. Massa wykonał cztery rundy po piętnaście okrążeń ze zjazdem do pit stopu i dotankowywaniem. Przy okazji wykonywano testy z zakresu bezpieczeństwa, gdzie członkowie zespołu obsługujący samochód używali ubrań ochronnych zabezpieczających ich przed wstrząsem elektrycznym. Aldo Costa, dyrektor techniczny Scuderia Ferrari Marlboro powiedział, że mimo przeprowadzenia bardzo intensywnego programu sprawdzającego niezawodność i możliwości dalszego rozwoju, można ciągle jeszcze spodziewać się wystąpienia problemów z najnowszymi komponentami KERS i pracami dotyczącymi skrzyni biegów.
| Timo Glock na torze Sakhir |
![]() |
|
Foto: Toyota
|
Mimo że cały dzień silny wiatr z różnych kierunków utrudniał prace kierowcom Timo Glock za kierownicą TF109 pokonał na torze Sakhir ponad 100 okrążeń. Jak zauważył Pascal Vasselon, generalny menadżer Toyoty, zespół jest już dość zmęczony intensywną pracą w Bahrajnie, ale prace dotyczące zawieszenia, ustawień, aerodynamiki i opon zostały wykonane zgodnie z planem. Wydaje się jakby wytrzymałość bolidu była większa niż ludzkich organizmów.
Nick Heidfeld niestety ponownie miał dziś kłopoty z F1.09. Po zgodnie z planem przebiegającej sesji porannej, po południu samochód dwukrotnie odmówił współpracy i zatrzymał się na torze z powodu problemów mechanicznych. Nick przejechał dzisiaj jednak 444 km i wykonywał próbne starty.
Nieoficjalne czasy w Bahrajnie:
Timo Glock (Toyota) 1.32.492
Felipe Massa (Ferrari) 1.32.917
Nick Heidfeld (BMW Sauber) 1.32.993
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.

Zostaw komentarz: