Volkswagen nie sprzeda Lamborghini i Ducati, ale przekaże Bentleya pod opiekę Audi
Koniec końców, Volkswagen nie urządza wyprzedaży garażowej...
Volkswagen ogłosił, że w dającej się przewidzieć przyszłości zatrzyma Lamborghini i Ducati. Tak więc potencjalni inwestorzy, będą musieli się obejść smakiem…
Dyrektorzy w Wolfsburgu w Niemczech dokonują daleko idących zmian w Grupie Volkswagena, aby zrestartować ją z dużym naciskiem na rozwój technologii. Wiarygodne plotki głosiły, że niektórzy chcieli umieścić część akcji Lamborghini, które jest właścicielem Ducati, na giełdzie, w celu przyspieszenia strategii elektryfikacji grupy. Przejście na energię elektryczną jest drogie, więc sprzedaż Lamborghini pomogłaby w sfinansowaniu elektrycznej ekspansji, a wysokooktanowe supersamochody nie idą w parze z samochodami o zerowej emisji.
Przeczytaj też: Volkswagen sprzeda Ducati?
Herbert Diess, szef grupy, wyznał we wrześniu:
Volkswagen musi zmienić się z kolekcji cennych marek i fascynujących produktów do silników spalinowych, które zachwycają klientów doskonałą inżynierią, w cyfrową firmę, która niezawodnie obsługuje miliony urządzeń mobilnych na całym świecie.
Ostatecznie jego zespół zdecydował, że nie pozbędzie się obu marek. Jest jednak za wcześnie, aby stwierdzić, czy część Lamborghini będzie notowana na giełdzie, jak sugerowali niektórzy wtajemniczeni, czy też te plany są już poza wszelką dyskusją.
Zmiany nadchodzą również w firmie Bentley. Od 1 marca 2021 roku przejdzie on pod parasol Audi. Volkswagen wyjaśnił, że połączenie obu firm „pozwoli na osiągnięcie synergii w ramach strategii elektryfikacji dwóch marek premium”. To sugeruje, że obie marki będą współdzielić coraz większą liczbę komponentów. Niesprawdzone plotki głoszą, że Bentley dostanie własną wersję ultra-luksusowego elektrycznego SUV-a o nazwie kodowej Landjet, nad którym obecnie pracuje Audi.
Przeczytaj też: Volkswagen wspiera kobiety w motorsporcie
Rada nadzorcza Volkswagena potwierdziła również swoje poparcie dla Herberta Diessa, który w 2018 roku objął stanowisko CEO i odegrał znaczącą rolę w transformacji firmy. Wreszcie zarząd zatwierdził rozwój tego, co w oświadczeniu odnosi się do przyszłego wiodącego pojazdu elektrycznego sprzedawanego przez markę Volkswagen, który będzie opracowywany i produkowany w Wolfsburgu. Szczegóły dotyczące tego modelu, takie jak np. data premiery, nie są znane.
Najnowsze
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
Różne są sposoby zachęcania kierowców do przesiadki na samochody elektryczne, a jednym z nich jest możliwość korzystania z buspasów. Okazuje się, że nie wszędzie ten pomysł się sprawdza, ponieważ elektryków zrobiło się zbyt dużo. Władze zdecydowały więc o likwidacji tego przywileju. -
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
-
Zderzenie motocyklistów przed przejściem. „Znowu to pierwszeństwo pieszych”
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Zostaw komentarz: