Elisabete Jacinto pokonała Polaków w Rajdzie Maroka!
Dwie polskie ekipy wystartowały w kategorii samochodów ciężarowych w 14 edycji OiLibya Rally of Morocco. Pokonała ich jednak kobieta, Elizabete Jacinto, wygrywając w swojej klasie.
OiLibya Rally of Morocco to rajd uznawany za znakomity, przeddakarowy trening: 1517 kilometrów odcinków specjalnych i 534 kilometrów dojazdówek.
W kategorii ciężarówek mamy miłą, ale nie zaskakującą informację, że na podium znalazł się portugalski team na pokładzie z waleczną i niesamowicie odważną Elisabete Jacinto (49l.) za kierownicą ogromnego MAN’a, która już w 2010r . sięgnęła po zwycięstwo w tym rajdzie.
Elisabete Jacinto |
fot. materiały prasowe zawodniczki |
Zwycięstwo było w pełni zasłużone, bo portugalski team wygrał 3 etapy rajdu, a w pozostałych utrzymał wysoką konkurencyjną pozycję w stosunku do pozostałych 9 drużyn. Wśród walczących znalazły się również dwie polskie ekipy w składzie Szustkowski / Kazberuk / Skrobanek (zajęli 3 lokatę w klasie) oraz Domownik / Jandrowicz / Saleta (5. miejsce wklasie), które dzielnie walczyły z Elisabete Jacinto o pierwsze miejsce. I chociaż serce podpowiada, by kibicować rodakom to trudno nie czuć dumy, że zwycięskiej drużynie pilotowała kobieta.
Więcej o Elisabete Jacinto przeczytasz tutaj. |
Jak mówi sama Elisabete Jacinto o swoim wystąpieniu:
– Pokazaliśmy naszą siłę i niezawodność, jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało się wygrać ten rajd.
Mimo drobnych problemów z nawigacją w ostatnim dniu, załoga szybko uporała się przeciwnościami, by dojechać na linię mety i zająć honorowe pierwsze miejsce.
Załoga ma teraz przed sobą dwa miesiące przygotowań do kolejnych zmagań w Africa Eco Race 2013 pod koniec grudnia.
Warto podkreślić, że w Rajdzie 5 miejsce w klasyfikacji generalnej zajęli Marek Dąbrowski i Jacek Czachor, jadący Toyotą.
Poniżej, w materiałach dodatkowych wyniki i klasyfikacja generalna rajdu.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: