Motocykl Kawasaki z hybrydowym napędem? Producent pokazuje, że to ma sens
Hybrydowe układy napędowe już od kilku lat coraz śmielej wkraczają do salonów samochodowych, jednak co z motocyklami? Nie trudno się domyślić, że układ hybrydowy zajmuje więcej miejsca i zwiększa wagę pojazdu. Mimo to, Kawasaki w swoim ciekawym projekcie postanowiło pokazać, że hybrydowe motocykle mają sens!
Pomysł zaopatrzenia motocykli w układy hybrydowe bardzo szybko poszedł w niepamięć na kartach projektowyc wielu producentów. Czemu? Wiadome jest, że silnik hybrydowy nie tylko obciąża masę pojazdu, ale i potrzebuje sporo miejsca. A w motocyklach to waga jak i wielkość są bardzo waznymi aspektami, abyśmy mogli jeździć lekko, komfortowo i szybko.
Producent „zielonych” motocykli Kawasaki postanowił jednak wdrożyć w życie swój szalony pomysł motocykla z hybrydowym układem napędowym i wysłał go na hamownię. Ponadto, w poniższym filmie dzieli się z nami swoimi przemyśleniami w jaki sposób taki motocykl mógłby sprawnie jeździć.
Producent motocykli Kawasaki twierdzi, że zastosowanie hybrydowego układu napędowegowego w motycyklach będzie miało sens, jeśli elektryczny napęd będzie odpowiedzialny za jazdę po mieście a spalinowy za jazdę po autostradach. Natomiast oba silniki mogłyby ze sobą współpracować na zakrętach tak, aby zminimalizować drgania, zmniejszyć zużycie paliwa i utrzymać stałą prędkość.
Ciekawe jesteśmy, czy Kawasaki traktuje ten pomysł tylko jako projekt do badań, czy może właśnie producent daje nam znać, że w przyszłości jego motocykle pójda w kierunku hybrydowych napędów? Zobaczymy.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: