Porsche 911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet
Po upływie 50 lat od debiutu 911, oraz 40 lat od premiery 911 Turbo, świat powita wersje 911 Turbo i 911 Turbo S z otwieranym dachem. Po raz pierwszy samochody zaprezentowane zostaną podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles, który odbędzie się 20 października 2013 roku.
Porsche 911 Turbo Carbiolet |
![]() |
fot. Porsche
|
Dzięki poszerzeniu swojej oferty o kolejne dwa modele, Porsche będzie oferowało cztery modele 911 w wersji Cabrio. 911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet uzupełniają szereg marki, w którego skład wchodzi również zaprezentowana kilka miesięcy wcześniej wersja Coupé.
Jak Motocaina Porsche 918 Spyder w Kalifornii testowała – czytaj tu. |
Turbodoładowany 3,8-litrowy sześciocylindrowy silnik w kabriolecie 911 Turbo generuje 520 KM, a w wersji S 560 KM. Auta przyspieszają do setki odpowiednio w 3,5 i 3,2 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 318 km/h. W porównaniu z poprzednią generacją, nowe modele są mocniejsze o 30 KM i szybsze o 0,2 s.
Krótka historia Porsche 911 Turbo – tutaj. |
Oba modele wyposażone są w dwusprzęgłową skrzynię zmiany biegów PDK w standardzie i nowy napęd PTM na wszystkie koła, a także skrętną tylną oś i aktywną aerodynamikę.
Charakterystyczny, szeroki tylny spojler 911 Turbo jest o 28 mm szerszy niż w modelach Carrera 4. Jego powierzchnia o szerokości dłoni rozciąga się od słupka C aż do zewnętrznej części samochodu. Spektakularny efekt, jaki wywiera jego szerokość, spotęgowany jest przy opuszczonym dachu.
Porsche 911 Turbo Carbiolet prezentuje się wyjątkowo urodziwie. |
![]() |
fot. Porsche
|
Kolejną przyciągającą spojrzenia cechą 911 Turbo Cabriolet jest składany dach z lekką ramą wykonaną z magnezu. Kiedy dach jest zamknięty, nowe Cabrio może pochwalić się wyglądem klasycznego coupé. Tak jak w modelach poprzedniej generacji, dach otwiera się i zamyka w ok. 13 sekund, nawet gdy samochód porusza się z prędkością do 50 km/h.
Wnętrze nowych modeli Cabrio nie różni się od wnętrza 911 Turbo Coupé. Model S ma szeroką gamę elementów wyposażenia wnętrza, w skład którego wchodzi wersja w kolorach czarnym i Carrera Red oraz adaptacyjnymi fotelami Sport Seat Plus, z pamięcią 18 ustawień. Co więcej, tył foteli obity jest skórą z podwójnymi szwami, a elementy wyposażenia wykonane są z włókna węglowego (standard w Turbo S).
Tak jak w modelach poprzedniej generacji, w standardowym wyposażeniu znajduje się system nagłośnienia Bose, a po raz pierwszy na życzenie dostępne jest także nagłośnienie Burmester. W wyposażeniu opcjonalnym wybrać można również sterowany radarowo adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych i ograniczenia prędkości oraz kamerę cofania.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: