Kawasaki Z1000SX na 2014 – debiut sportowego turystyka
Wśród dostępnych na rynku pojazdów z segmentu „Sport-‐Touring” na zbliżający się sezon 2014 Kawasaki przygotowało odświeżoną wersję modelu Z1000SX. Ma być bardziej praktyczny i naszpikowany nowoczesną technologią.
Wspólna wyprawa na Kawasaki Z1000SX może przynieść wiele radości. |
![]() |
fot. Kawasaki |
Motocykl Kawasaki Z1000SX należy do segmentu sportowych turystyków i ma zawojować tę klasę w sezonie 2014. Producent podkreśla najważniejszą funkcję tej maszyny, czyli zintegrowane kufry boczne, lakierowane w kolorze motocykla – to rozwiązanie dostępne jest w standardzie. Każdy z kufrów ma pojemność 28 litrów i swobodnie ma mieścić kask integralny. W najszerszym miejscu jednoślad nie przekracza 925 milimetrów. Kawasaki szczyci się też nowatorskim sposobem montażu kufrów i że po ich zdjęciu motocykl nie traci na atrakcyjnym wyglądzie. Ułatwieniem obsługi maszyny jest również wprowadzenie jednego kluczyka, który otwiera wszystkie zamki w jednośladzie. Co na to złodzieje motocykli? Pewnie się ucieszą…
Poza tym, że motocykl naszym zdaniem jest wyjątkowej urody – zwłaszcza w wściekle zielonym kolorze lakieru, tak charakterystycznym dla maszyn Kawasaki, to najbardziej nas interesuje, co zastosowano z rzeczonych „nowinek technologicznych”. Otóż pojawił się system elektronicznej kontroli trakcji KTRC z 3 trybami pracy: jazda sportowa, jazda na śliskiej nawierzchni i jazda z pasażerem (to rozwiązania niezbyt nowe, bo niemiecki producent popularnych w Polsce jednośladów już dawno ma takie patenty na pokładach swoich pojazdów). Kawasaki proponuje również możliwość ograniczenia mocy silnika, co w sumie daje 7 trybów jazdy.
Zawieszenie nowego Kawasaki Z1000SX jest regulowane; średnica goleni przedniego widelca wynosi 41 milimetrów. Zamontowano także nowe przednie zaciski radialne Tokico – producent twierdzi, że dzięki temu skutecznośc hamowania jest porównywalna do maszyn klasy supersport. Tylne zawieszenie ma również regulację pracy amortyzatora, co ma pozwalać na szybkie dostosowanie pracy zawieszenia do jazdy z bagażem lub pasażerem. Ponadto Kawasaki Z1000SX ma przekonstruowany system dolotowy, który ma zapewniać odpowiedni, rozpoznawalny dźwięk pracy silniak podczas przyspieszania.
Kawasaki Z1000SX – ładna maszyna z praktycznymi kuframi. |
![]() |
fot. Kawasaki
|
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: