Słownik motocyklowy Motocainy: Amortyzator skrętu
Prezentujemy wam słownik motocyklowy Motocainy. Codziennie przedstawimy nowe hasło, które pozwoli rozszerzyć wiedzę – nie tylko nowicjuszkom.
Amortyzator skrętu
Urządzenie montowane przede wszystkim w motocyklach sportowych o lekkiej ramie i ostrej geometrii podwozia. Zapobiega drganiu kierownicy, potocznie nazywanemu Shimmy, które może doprowadzić do zerwania przyczepności przedniej opony. Urządzenie po zainstalowaniu i prawidłowym zestrojeniu (amortyzatory posiadają regulację siły działania) tylko nieznacznie ogranicza swobodę ruchów kierownicy.
Amortyzator skrętu |
fot. Ohlins |
Na rynku dostępne są dwa rodzaje amortyzatorów: olejowe i gazowo olejowe. Tłumienie drgań jest liniowe lub progresywne. Różnią się one działaniem przy nagłych ruchach kierownicą. Liniowy działa od początku narastania takiego ruchu. Progresywny zwiększa siłę swojego działania wraz ze wzrostem drgań.
Istnieją także elektroniczne amortyzatory skrętu jak HESD Hondy. Wszystko odbywa się tu za pomocą elektroniki. System gromadzi dane na temat przyspieszania oraz zwalniania i dostosowuje intensywność działania amortyzatora do aktualnej prędkości, czyli w mieście przy niskich prędkościach działanie jest minimalne, zwiększa się dopiero przy większych prędkościach.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: