
ConceptCamper 2021 na bazie Fiata Ducato
Indywidualne wakacje w kamperze, w dobie koronawirusa, zyskały na popularności. Jednak całoroczne utrzymanie dodatkowego samochodu to znaczny koszt. A gdyby tak kampera zrobić z transportera i odwrotnie?
Vöhringer ponownie opracował samochód koncepcyjny, który wyznacza nowe standardy. Unikalny system modułowy ConceptCamper 2021 oparty jest na 6-metrowym Fiacie Ducato i pozwala spełnić jednocześnie odmienne wymagania, dotyczące przeznaczenia pojazdu. Taki samochód może być używany w celach transportowych lub jako pojazd rekreacyjny. Na co dzień może służyć w celach zarobkowych, a w weekendy i wakacje – być domem na kółkach.
Vöhringer wykorzystał pandemię Covid-19, jako punkt wyjścia, do zbadania przyszłości rozwiązań modułowych. Stwierdzono, że nabywcy kamperów poszukują lepszych rozwiązań, w odpowiedzi na zmiany i niepewność, które odczuliśmy w 2020 roku. W niepewnych czasach, gdy latanie, hotele i duże, zatłoczone przestrzenie nie są wskazane, taki kamper, stworzony na życzenie z furgonetki, przynosi podwójną korzyść.
Moduły można instalować częściowo lub w całości, a także w dowolnym momencie zrobić konwersję i Fiata Ducato z łatwością przekształcić z furgonetki w przestronnego kampera, i odwrotnie. Zastosowanie lekkich elementów konstrukcyjnych sprawia, że dodatkowy komfort nie oznacza zmniejszenia ładowności.
Układ wnętrza ConceptCampera jest zgodny europejską formułą: tylna sypialnia, przednia jadalnia oraz centralna łazienka i kuchnia. Moduły mebli są funkcjonalne, mocowane do szyn podłogowych. A także lekkie, łatwe do usunięcia z wnętrza auta, w typie „plug-and-play”. Łóżka są długie na 2 metry, z możliwością ich składania w ciągu dnia (dla większej powierzchni użytkowej w kamperze). Łazienka składa się z prysznica, umywalki i toalety, przedzielonych ścianką rolowaną. Do tego przestronna jadalnia z wykorzystaniem obrotowych siedzeń z kabiny auta. Okładziny ścienne są poliestrowe, a podłoga z trwałego kompozytu.
Na europejskim rynku kamperów są modułowe rozwiązania, ale większość opiera się na modelach małych i średnich aut dostawczych, z kompaktowymi wnętrzami. Często brakuje im komfortu i udogodnień pełnowymiarowych kamperów, zwłaszcza odpowiedniej łazienki. Vöhringer ze swoim projektem ConceptCamper 2021 wychodzi naprzeciw wyższym oczekiwaniom klientów.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: