Peugeot Le Mans Hypercar – wyścigowa hybryda o mocy 500 kW i napędem 4×4 pokazem siły Francuzów?
Z okazji 88. edycji wyścigu 24H Le Mans, firmy Peugeot i Total oficjalnie ogłosiły rozpoczęcie prac nad projektem „Le Mans Hypercar” (LMH). Bolid będzie dysponował mocą 500 kW, a napęd będzie przenoszony na wszystkie cztery koła.
24 godziny Le Mans to najwyższa liga świata sportów motorowych. – powiedział Jean Philippe Imparato, Dyrektor Generalny marki Peugeot. To wyścig, który stawia wysoko poprzeczkę zwycięzcy. Nasza marka trwale zapisała się w historii wyścigów, odnosząc trzy zwycięstwa, z których każde zostało okupione hektolitrami potu i łez, przynosząc jednocześnie niezapomniane chwile radości i pozwalając nam wspólnie z firmą TOTAL poczuć zespołowego ducha, który towarzyszy nam niezmiennie przez 25 lat współpracy.
Na wybór kategorii LMH złożyło się wiele czynników, w tym między innymi większa swoboda w zakresie aerodynamiki. Dzięki temu, we współpracy z Peugeot Design, możliwe będzie uwzględnienie detali stylistycznych charakterystycznych dla marki Peugeot.
Współpraca już się rozpoczęła, a prezentacja pierwszych wyników zbiegła się w czasie z tegoroczną edycją wyścigu 24 godziny Le Mans. Pokazane szkice ujawniają pierwsze założenia koncepcyjne obejmujące linię stylistyczną nadwozia, a także pierwsze szczegóły dotyczące wymiarów pojazdu.
Peugeot we współpracy z firmą Total zainaugurował w ten sposób prace nad stworzeniem hipersamochodu z napędem hybrydowym, którego imponujący design wyraża nową koncepcję osiągów, tzw. „Neo Performance”. Bolid będzie dysponował mocą 500 kW, a napęd będzie przenoszony na wszystkie cztery koła.
Po rozpoczęciu kolejnych etapów badań nad ogólną konstrukcją pojazdu, jego charakterystyką aerodynamiczną oraz po dokonaniu wyboru architektury silnika, kolejnym krokiem będzie określenie ostatecznej koncepcji architektury elektrycznej hipersamochodu oraz dopracowanie szczegółów napędu hybrydowego. Ten etap prac wymaga zaangażowania wszystkich działów technicznych Peugeot Sport.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: