Rusza Rajd Nadwiślański 2013
Już jutro na rajdowe trasy wyruszą zawodnicy Rajdowego Pucharu Polski, a wśród nich dwie kobiety. Bazą drugiej rundy cyklu RPP będą Puławy.
Rajd na tym terenie zmienił przede wszystkim nazwę – z Mazowieckiego na Nadwiślański, nie zmienił się natomiast organizator rajdu, a odcinki specjalne pokrywają się w około 60% z zeszłorocznymi. Zmiana nazwy wynika z faktu, że w poszukiwaniu ciekawszych tras ostatecznie odpuszczono tereny Mazowsza.
Trasy trzech odcinków specjalnych będą pokonywane dwukrotnie (w porannej i popołudniowej pętli) i znajdują się w niewielkich odległościach zarówno od siebie, jak i od strefy serwisowej. Każda pętla Rajdu Nadwiślańskiego to 36 kilometrów oesowych i 106 kilometrów tras dojazdowych. Zawodnicy są oczekiwani na mecie o 16:30.
Magdalena Kutta i Jakub Kaszuba |
![]() |
fot. Jacek Kutta |
Nowa strefa serwisowa i baza rajdu znajdzie się w Puławach w nowo zbudowanym Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym. Zaplanowano dwie wizyty w strefie o godzinie 11:42 (serwis 30 minut) oraz kolejną, na chwilę przed metą rajdu, o godzinie 15:54 (serwis 10 minut).
53 załogi znalazły się na opublikowanej liście zgłoszeń do Rajdu Nadwiślańskiego. Otwiera ją doświadczona załoga Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski i ich Peugeot 207 S 2000. Będzie można też zobaczyć w akcji Forda Fiestę WRC, którym wystartuje Jarosław Kołtun pilotowany przez Ireneusza Pleskota. Łącznie w klasie „gość” wystartuje aż 11 samochodów! Stawkę kierowców walczących w klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski otwiera Mateusz Kubat (Honda Civic Type-R), zwycięzca pierwszej rundy pucharowej rywalizacji, która miała miejsce podczas Rajdu Świdnickiego-Krause.
Zobaczymy też dwie kobiety na prawym fotelu pilota. Pamela Pawlińska pojedzie w klasie „gość” u boku Jarosława Pawlińskiego w Subaru Impreza STI z numerem 8. Kolejną pilotkę zobaczymy dopiero z numerem 52, będzie nią Magdalena Kutta dyktująca Jakubowi Kaszuba w Suzuki Swift.
Zapraszamy do śledzenia wyników na stronie rajdu – www.rajdnadwislanski.pl
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: