Rusza Rajd Nadwiślański 2013
Już jutro na rajdowe trasy wyruszą zawodnicy Rajdowego Pucharu Polski, a wśród nich dwie kobiety. Bazą drugiej rundy cyklu RPP będą Puławy.
Rajd na tym terenie zmienił przede wszystkim nazwę – z Mazowieckiego na Nadwiślański, nie zmienił się natomiast organizator rajdu, a odcinki specjalne pokrywają się w około 60% z zeszłorocznymi. Zmiana nazwy wynika z faktu, że w poszukiwaniu ciekawszych tras ostatecznie odpuszczono tereny Mazowsza.
Trasy trzech odcinków specjalnych będą pokonywane dwukrotnie (w porannej i popołudniowej pętli) i znajdują się w niewielkich odległościach zarówno od siebie, jak i od strefy serwisowej. Każda pętla Rajdu Nadwiślańskiego to 36 kilometrów oesowych i 106 kilometrów tras dojazdowych. Zawodnicy są oczekiwani na mecie o 16:30.
Magdalena Kutta i Jakub Kaszuba |
fot. Jacek Kutta |
Nowa strefa serwisowa i baza rajdu znajdzie się w Puławach w nowo zbudowanym Puławskim Parku Naukowo-Technologicznym. Zaplanowano dwie wizyty w strefie o godzinie 11:42 (serwis 30 minut) oraz kolejną, na chwilę przed metą rajdu, o godzinie 15:54 (serwis 10 minut).
53 załogi znalazły się na opublikowanej liście zgłoszeń do Rajdu Nadwiślańskiego. Otwiera ją doświadczona załoga Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski i ich Peugeot 207 S 2000. Będzie można też zobaczyć w akcji Forda Fiestę WRC, którym wystartuje Jarosław Kołtun pilotowany przez Ireneusza Pleskota. Łącznie w klasie „gość” wystartuje aż 11 samochodów! Stawkę kierowców walczących w klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski otwiera Mateusz Kubat (Honda Civic Type-R), zwycięzca pierwszej rundy pucharowej rywalizacji, która miała miejsce podczas Rajdu Świdnickiego-Krause.
Zobaczymy też dwie kobiety na prawym fotelu pilota. Pamela Pawlińska pojedzie w klasie „gość” u boku Jarosława Pawlińskiego w Subaru Impreza STI z numerem 8. Kolejną pilotkę zobaczymy dopiero z numerem 52, będzie nią Magdalena Kutta dyktująca Jakubowi Kaszuba w Suzuki Swift.
Zapraszamy do śledzenia wyników na stronie rajdu – www.rajdnadwislanski.pl
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: