Kwalifikacje przed GP Turcji
Sebastian Vettel nie pozwolił Jensonowi Buttonowi na start z pole position do Grand Prix Turcji. Kierowca Red Bulla po raz kolejny pokazał, że jego samochód i talent doskonale współgrają.
Rubens Barrichello, Sebastian Vettel i Jenson Button po kwalifikacjach GP Turcji |
![]() |
fot. Red Bull
|
Podczas konferencji prasowej po kwalifikacjach
na twarzy Sebastiana Vettela malowała się nieukrywana radość. Miło jest oglądać młodego zawodnika, który oprócz ciężkiej pracy jaką wykonuje ewidentnie dobrze się bawi. Młody Niemiec jest także autorem jak do tej pory najlepszego czasu weekendu, równego 1:27,0161 sekundy. Jenson Button po zdobyciu drugiej pozycji startowej uprzejmie stwierdził, że miło jest mieć konkurencję.
Kimi Raikkonen jeszcze na kilkanaście sekund przed zakończeniem trzeciej sesji kwalifikacyjnej zajmował drugą pozycję. Kierowcy Brawn GP i Red Bull walczyli jednak do końca. Felipe Massa, który zwyciężył na torze w Turcji już trzykrotnie, niestety, zapewnił sobie tylko siódmą pozycję startową. Niewątpliwie, Ferrari spośród czołowych zespołów zeszłego sezonu jest jednak w znacznie lepszej sytuacji niż BMW Sauber i McLaren Mercedes. Największym przegranym kwalifikacji do wyścigu o GP Turcji jest Lewis Hamilton. Ciągle jeszcze aktualny Mistrz Świata kierowców Formuły 1, już po raz siódmy w tym sezonie będzie miał bardzo trudne zadanie, aby w ogóle zdobyć punkty startując tym razem z 16 pozycji.
Kierowcy BMW Sauber Robert Kubica i Nick Heidfeld zajęli w Q1 odpowiednio 10. i 11. miejsce. Niestety, Nickowi Heidfeldowi nie udało się pojechać wystarczająco szybko, aby zakwalifikować się do trzeciej części sesji kwalifikacyjnej. Robert Kubica jeszcze na 49 sekund przed zakończeniem Q3 zajmował 7. miejsce. W ostatnich sekundach szybsi okazali się jednak Felipe Massa, Rubens Barrichello i Nico Rosberg.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba |
1 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:27,330 |
1:27,016 |
1:28,316 |
17 |
2 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:27,355 |
1:27,230 |
1:28,421 |
22 |
3 |
23 |
Rubens Barrichello |
BrawnGP |
1:27,371 |
1:27,418 |
1:28,579 |
19 |
4 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:27,466 |
1:27,416 |
1:28,613 |
20 |
5 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:27,529 |
1:27,195 |
1:28,666 |
24 |
6 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:27,556 |
1:27,387 |
1:28,815 |
24 |
7 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:27,508 |
1:27,349 |
1:28,858 |
23 |
8 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:27,988 |
1:27,473 |
1:29,075 |
20 |
9 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:27,517 |
1:27,418 |
1:29,191 |
27 |
10 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:27,788 |
1:27,455 |
1:29,357 |
20 |
11 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:27,795 |
1:27,521 |
– |
16 |
12 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:27,691 |
1:27,629 |
– |
20 |
13 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:27,160 |
1:27,795 |
– |
18 |
14 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:28,199 |
1:28,207 |
– |
18 |
15 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:28,278 |
1:28,391 |
– |
18 |
16 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:28,318 |
– | – |
9 |
17 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:28,582 |
– | – |
8 |
18 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:28,708 |
– | – |
12 |
19 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:28,717 |
– | – |
11 |
20 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:28,918 |
– | – |
9 |
Zanim kierowcy wystartują w GP Turcji, warto zobaczyć z jak trudnym torem muszą się zmierzyć. O Istanbul Park Circuit opowiada Nico Rosberg:
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: