Francuski MRAP
Francuzi pokusili się o zbudowanie tak „modnego" w ostatnim czasie samochodu opancerzonego typu MRAP, które charakteryzuje podwozie o podobnych parametrach trakcyjnych jak Sherpa 3A. Ochrona balistycza tego 7-metrowego potwora pozostaje chwilowo tajemnicą.
MRAP by Renault |
Fot. Milcar
|
Powstał pojazd o potężnej masie całkowitej określanej na 27 do 32 t. Trzyosiowa konstrukcja ma przy tym prawie 7 t ładowności i może pomieścić w swoim przedziale o objętości 17 m3 12 osób.
Długi na 7 m jest porównywaly bez mała z transporterami opancerzonymi 8×8. Do napędzania tego kolosa wykorzystano silnik o mocy 320 KM, co wydaje się wartością dość niską, biorąc pod uwagę masę pojazdu (6 ton to więcej niż Rosomak). Prędkość maksymalną określono na 90 km/h.
Dziwi trochę fakt, że automatyczna przekładnia jest opcjonalna, a jako podstawowa oferowana jest 6 biegowa mechaniczna. W tak ciężkim pojeździe wojskowym skrzynie mechaniczne mogą być łatwiej uszkodzone i mogą przysporzyć problemów eksploatacyjnych.
W układzie hamulcowym zastosowano ABS oraz EBS, a w układzie jezdnym – system pompowania opon CPK (zapraszamy do lektury artykułu o tych układach). Zasięg samochodu określono na 900 km.
Głównymi zaletami prototypowego Renault MRAP ma być bardzo wysoka ochrona balistyczna, przeciwminowa oraz przed improwizowanymi ładunkami (IED), jednak jak na razie pozostaje ona tajemnicą.
Wnętrze pojazdu mieści w przedziale desantowym 10 osób |
Fot. Milcar
|
Rzut oka na klasyczne zawieszenie |
Fot. Milcar |
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: