Renault i Ferrari najlepsze w social media
Z raportu opublikowanego przez międzynarodową sieć eBuzzing wynika, że najbardziej widocznymi w europejskich mediach społecznych markami samochodowymi są Renault i Ferrari.
| Edo Ferrari Enzo XX Evolution |
![]() |
| fot. Ferrari |
Raport nosi nazwę „Cars & Social Media” i powstał w wyniku analizy treści z 50 milionów tekstów z ponad 3 milionów stron (blogów i serwisów informacyjnych) w 5 językach (angielskim, włoskim, niemieckim, hiszpańskim i francuskim). Badanie przeprowadzono w ciągu ostatnich 8 miesięcy 2011 roku. Tzw. „share of voice” jest wskaźnikiem istotnym z uwagi na to, że ponad 50% ludzi przyznaje, że przed zakupem auta szuka informacji w sieci. Renault i Ferrari zebrały po 9% „share of voice”, wyprzedzając Fiata (8%) i Mercedesa (7%).
| Renault Megane Trophy |
![]() |
|
fot. Renault
|
Dodatkową ciekawostką jest pozycja marek motoryzacyjnych w serwisie Facebook. Jeżeli chodzi o liczbę fanów, zwycięzcą jest BMW (6,5 miliona), wyprzedzając Ferrari (5 milionów) i Mercedesa (ponad 4 miliony). Analiza wskazuje również, że internauci reagują najmocniej na materiały zawierające zdjęcia pojazdów.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem


Zostaw komentarz: