
Jak COVID-19 wpłynął na sprowadzanie samochodów do Polski?
W zeszłym roku Volkswagen stracił pierwsze miejsce, na rzecz BMW, w gronie ulubionych marek aut sprowadzanych do Polski. Sprawdzamy jak koronawirus uderzył w branżę transportu samochodów i skąd najtaniej sprowadzić auto w dobie epidemii?
W 2019 Volkswagen, na rzecz BMW, stracił pierwsze miejsce w gronie marek aut sprowadzanych do Polski. Co drugie auto, które trafiło do kraju, przyjechało z Niemiec. Jest to zresztą najtańszy kierunek transportu samochodu do Polski. Po mocnym 2019 roku, pierwszy kwartał 2020 zapowiadał kolejny dobry rok dla rynku transportu samochodów. Jednak epidemia koronawirusa i idące za nią obostrzenia znacząco zahamowały rynek.
Na podstawie danych z 171 tys. zleceń opublikowanych w serwisie Clicktrans wynika, że w 2019 roku co drugie auto sprowadzono do Polski z Niemiec (50,7%). Na drugim miejscu uplasowała się Francja, lecz udział transportu z tego kraju nie przekroczył nawet 10% (9,4%). Ostatnia na podium – Wielka Brytania odnotowała wynik w wysokości 7,2%.
Koronawirus może wywrócić do góry nogami cały rynek transportu samochodów w 2020 roku i nadać nowe oblicze branży. Pomimo przywrócenia kontroli granicznych 15 marca 2020, transport drogowy towarów dalej funkcjonuje. Jednak liczne obostrzenia mające na celu walkę z epidemią wpłynęły także na tę branżę, w tym na sprowadzanie aut. Od połowy marca 2020 liczba zleceń na transport samochodów do Polski spadła o 28% w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku. Obecnie transport auta z Niemiec jest tańszy o 77 zł (wynosi 1163 zł) w porównaniu do tego samego okresu w 2019 roku. Za to wzrósł koszt transportu z rejonów mocno obciążonych epidemią, m.in. Włoch i Hiszpanii.
Choć liczba sprowadzanych samochodów spadała na wszystkich popularnych trasach, Niemcy zwiększyły swój udział w transporcie samochodów z zagranicy do Polski. Ponad 60% zleceń na transport samochodu z zagranicy dotyczyła Niemiec (rok temu w analogicznym okresie było to 49%). Wpływ na to mają przede wszystkim: mały dystans czy niższe ceny transportu w porównaniu do innych kierunków.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: