Obrazki jak z opuszczonego miasta. Porzucone Tesle na mrozie i bezradni właściciele
Nie jest tajemnicą, że zimą znacznie spada wydajność baterii w samochodach elektrycznych. Brutalnie przekonali się o tym właściciele Tesli w Chicago, którym auta odmówiły posłuszeństwa ze względu na mroźne temperatury.
Stacje ładowania Tesli, Superchargery zostały zapełnione niesprawnymi elektrykami, po tym jak drastycznie spadły temperatury. Ten obrazek wygląda jak z filmu katastroficznego, gdy właściciele musieli uciekać w popłochu i zostawiać swoje auta. Tutaj nikt nie uciekał, ale nie mógł się nigdzie ruszyć, bo jego Tesla na mrozie odmówiła posłuszeństwa.
Tesle na mrozie przestały się ładować
Problemem właścicieli Tesli nie jest tylko spadek energii w ich bateriach, ale także brak możliwości ich naładowania. Winnym wszystkiego jest… natura, bo w Chicago, gdzie doszło do tej sytuacji temperatura spadła do -20 stopni.
„Nic. Żadnej mocy. Nadal na zero procent” – lamentował jeden z kierowców, który próbował naładować swój Teslę w stacji Supercharger. Kilku innych właścicieli elektryków spotkał ten sam problem, musieli porzucić swój samochód i wezwać lawetę.
Elektryki, jak w zasadzie większość urządzeń elektrycznych nie działa lub działa bardzo słabo przy niskich temperaturach i w zasadzie widok niesprawnych aut elektrycznych nie powinien w tej sytuacji dziwić. Niektóre auta elektryczne są wyposażone w system podgrzewania baterii, który powinien ułatwić proces ładowania przy niskich temperaturach i być może właściciele tych aut z niego nie skorzystali.
Warto też dodać, że jeżeli bateria jest mocno rozładowana i zimna, wpuszczenie do niej ogromnej ilości energii mogłoby spowodować awarię lub pożar. Dlatego warto korzystać z systemu podgrzewania baterii, zanim dojedziemy na stację ładowania. W niektórych autach wystarczy fabryczną nawigację naprowadzić na stację ładowania i w tym czasie system sam powinien podgrzać baterię.
Pamiętajmy, że samochody spalinowe przy temperaturach poniżej -10 również mają problemy z rozruchem, czy poprawną pracą, choć ten próg może być znacznie niższy niż w przypadku elektryków. Auto z silnikiem spalinowym szybko się też rozgrzeje i raczej nie natrafiamy na problemy z tankowaniem, gdy temperatura spadnie zimą.
Możemy się spodziewać, że z biegiem czasu technologia aut elektrycznych poradzi sobie i z tym problemem. VW już pracuje nad nowym typem baterii, która ma być bardziej wydajna i szybciej się ładować. Niemcy mówią tutaj nawet o przełomie.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Komentarze: