Nowa Honda Jazz zaprezentowana. Będzie wyposażona w centralną poduszkę powietrzną
Nowy Jazz jest pierwszym europejskim modelem w swojej klasie, który będzie standardowo wyposażony w przednią centralną poduszkę powietrzną. Ale to nie wszystko. Ulepszono wiele systemów bezpieczeństwa, czy dzięki temu stanie się najbezpieczniejszym samochodem w Europie?
Przednia centralna poduszka powietrzna zamontowana jest w tylnej części siedzenia kierowcy i w chwili wypadku wypełnia przestrzeń między kierowcą a pasażerem. Poduszka ta, jedna z 10 w nowym Jazzie, pomaga uniknąć bezpośredniego zderzenia ciał kierowcy i pasażera w przypadku kolizji bocznej. Za wypełnienie poduszki w sektorze, w którym ma zapewnić ona maksymalną ochronę, odpowiadają trzy zaczepy mocujące, które podczas wyzwalania prowadzą ją po łuku wokół kierowcy.
Centralna przednia poduszka powietrzna, w przypadku zderzenia bocznego, współpracuje z dwoma innymi systemami. Boczny ruch pasażera ograniczają napinacze pasów bezpieczeństwa, zarówno pasa kierowcy, jak i pasażera, wspomagane dodatkowo przez podwyższony środkowy podłokietnik.
Uzupełnieniem powyższych elementów bezpieczeństwa biernego w nowej generacji Jazza jest rozbudowany system Honda Sensing™, obejmujący ulepszone systemy, które zwiększają bezpieczeństwo czynne oraz wspomagają kierowcę. Nowa kamera szerokokątna o wyższej rozdzielczości zastąpiła montowany w modelu Jazz poprzedniej generacji, zestaw wielofunkcyjnej kamery i czujnika systemu aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA).
Wszechstronny pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego „Honda SENSING” obejmuje:
- System ograniczający skutki kolizji (Collision Mitigation Braking System) obecnie skuteczniej wykrywa pieszych w warunkach nocnych, gdy nie ma oświetlenia ulicznego. System ostrzega również kierowcę, gdy wykryje nadjeżdżającego torem kolizyjnym rowerzystę.
- Tempomat adaptacyjny (ACC): automatycznie pozwala samochodowi podążać za innym pojazdem, kontrolując dystans w ruchu przy niskich prędkościach, np. w korkach (Low Speed Follow).
- System utrzymywania na pasie ruchu (LKAS) funkcjonuje od prędkości 72 km/h zarówno na drogach miejskich, jak i poza miastem oraz na drogach wielopasmowych, przez co gwarantuje bezpieczeństwo w znacznie większej liczbie scenariuszy drogowych.
- System zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu (RDMS) pomaga kierowcy nie zbaczać z kursu. Ostrzega on kierowcę, gdy wykryje, że pojazd może przekroczyć linie ograniczające pas ruchu lub zbliżyć się do zewnętrznej krawędzi chodnika (granicy trawy lub żwiru), albo też do pojazdów nadjeżdżających z przeciwnej strony, a także jeśli opuszczamy pas bez sygnalizacji.
- System rozpoznawania znaków drogowych korzysta z szerokokątnej kamery, wykrywając znaki, kiedy samochód porusza się do przodu. Po minięciu znaku, system automatycznie rozpoznaje i wyświetla jego graficzny odpowiednik na siedmiocalowym ekranie.
- Inteligentny ogranicznik prędkości rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i dostosowuje do nich prędkość samochodu.
- System automatycznych świateł drogowych działa przy prędkościach powyżej 40 km/h, włączając lub wyłączając automatycznie światła drogowe,
- System monitorowania martwego pola z funkcją wykrywania ruchu poprzecznego, jest dostępny w standardzie w wersji Executive.
Najnowsze
-
Czy można nagrywać policjanta podczas interwencji? Sąd właśnie wydał wyrok
Nagrywanie interesujących lub budzących kontrowersje zdarzeń to w dzisiejszych czasach powszechna praktyka. Do sięgania po kamerę w telefonie skłaniają wiele osób na przykład policyjne interwencje. Zanim to zrobimy warto zadać sobie pytanie, czy nagrywanie funkcjonariusza na służbie jest legalne. -
Prawo jazdy kategorii B to przepustka nie tylko do samochodów. Nawet nie wiesz, co możesz prowadzić
-
Aktywiści Ostatniego Pokolenia pod lupą prokuratury. Policja pokazała twarde dowody
-
Mandat za zbyt wolną jazdę to nie mit. Nie chodzi tylko o znak C-14
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
Zostaw komentarz: