8
1
Do salonów wjeżdża nowy Opel Astra Sports Tourer Electric. Elektryczne kombi jest już dostępne w miesięcznej racie leasingowej od 999 zł netto.
Nowy Opel Astra Sports Tourer Electric wyróżnia się bardzo agresywną stylistyką, ale to nie jego jedyna zaleta. Widok kompaktowego kombi, które przestronnością może przebić niejednego crossovera, dodatkowo teraz dostępnego w elektrycznej wersji to potwierdzenie, że ten segment jeszcze nie powiedział ostatniego słowa. A cena nowej elektrycznej Astry może potwierdzać, że rynek „kombiaków” wciąż stoi mocno. To nas cieszy, ale spójrzmy co oferuje Opel Astra Sports Tourer Electric.
Opel chwali się, że Astra Sports Tourer Electric to jeden z pierwszych samochodów kombi z napędem elektrycznym na rynku. Auto jest dostępny w Polsce w miesięcznej racie leasingowej w wysokości 999 zł netto (oferta leasingowa skierowana jest do przedsiębiorców). Elektryczna Astra kompakt to wydatek 945 zł netto miesięcznie.
Samochód jest bogato wyposażony już w standardzie. Na pokładzie znajdziemy m.in:
Silnik elektryczny rozwija moc 115 kW/156 KM, a wynoszący aż 270 Nm maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od samego startu. Niska masa własna wynosząca zaledwie 1.760 kg pomaga w uzyskaniu lepszej dynamiki jazdy. Prędkość maksymalna nowego Opla Astra Sports Tourer Electric wynosi 170 km/h. W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport.
Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh, który wyróżnia się kompaktowymi rozmiarami i niską wagą oraz ma zapewnić krótki czas ładowania. Astra Sports Tourer oferuje zasięg do 413 kilometrów (zgodnie z cyklem WLTP). System rekuperacji zapewnia odzyskiwanie energii podczas jazdy. Ładowanie akumulatora Astry Sports Tourer Electric do 80 procent pojemności na 100-kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto w pełni elektryczna Astra Sports Tourer jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.
Nawet przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Sports Tourer Electric oferuje 516 litrów pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta nawet do 1.553 litrów. Zapewnia to dużo miejsca, by zmieścić kilka walizek, a także nieporęczne przedmioty, takie jak skrzynie transportowe. Kolejną korzyścią z takiego ulokowania akumulatora jest obniżenie środka ciężkości samochodu, dzięki czemu Astra Sports Tourer Electric stabilnie trzyma się drogi.
Opcjonalny system Intelli-Drive 2.0 koordynuje pracę różnych systemów wspomagających i po raz pierwszy łączy je z półautomatycznym układem zmiany pasa ruchu i inteligentnym układem dostosowywania prędkości jazdy. Jeśli docelowy pas ruchu jest wolny, auto samo zmieni pas ruchu. Inteligentny układ dostosowania prędkości zapewnia – po potwierdzeniu przez kierowcę – że samochód odpowiednio zmniejszy lub zwiększy prędkość w zależności od aktualnych ograniczeń prędkości. Oprócz czujników, Intelli-Drive 2.0 wykorzystuje również informacje z sieci bezprzewodowej. Natomiast adaptacyjne reflektory pikselowe złożone aż z 168 elementów LED dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo.
Aby ułatwić wybór poszczególnych opcji, Opel przygotował dla Astry Sports Tourer Electric praktyczne pakiety, które zostały stworzone z myślą o różnych preferencjach użytkowników. Oferta obejmuje pakiet Tech z reflektorami pikselowymi Intelli-Lux LED® Pixel Light, bezprzewodowym ładowaniem i relingami dachowymi, a także pakiety Comfort z podgrzewaną kierownicą i fotelami lub elektrycznie sterowanym otwieranym dachem, podgrzewaną przednią szybą ThermaTec®, systemem Intelli-Air i sterowaną czujnikiem pokrywą bagażnika.
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Ta firma miała być drugą Teslą. Właśnie ogłosiła bankructwo
Przechodzenie świata motoryzacji na elektromobilność, dało szansę na wybicie się nowym producentom samochodów. Symbolem, że sukces zupełnego nowicjusza jest możliwy, stała się Tesla, ale nie tylko Elon Musk chciał być wizjonerem. Razem z nim startował Henrik Fisker, ale on nie miał tyle szczęścia.Drogowa utarczka między motocyklistą i kierowcą Mazdy. Obaj okazali się siebie warci
Kiedy można jechać lewym pasem? Za złamanie tych zasad grożą wysokie mandaty
Kupiła elektryczne auto za 300 tys. zł, wystarczyło drobne uszkodzenie, by auto trafiło na złom
Siedział mu na zderzaku i poganiał światłami, więc nagrywający wpuścił go prosto w ręce policji
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Ta firma miała być drugą Teslą. Właśnie ogłosiła bankructwo
Przechodzenie świata motoryzacji na elektromobilność, dało szansę na wybicie się nowym producentom samochodów. Symbolem, że sukces zupełnego nowicjusza jest możliwy, stała się Tesla, ale nie tylko Elon Musk chciał być wizjonerem. Razem z nim startował Henrik Fisker, ale on nie miał tyle szczęścia.Drogowa utarczka między motocyklistą i kierowcą Mazdy. Obaj okazali się siebie warci
Kiedy można jechać lewym pasem? Za złamanie tych zasad grożą wysokie mandaty
Kupiła elektryczne auto za 300 tys. zł, wystarczyło drobne uszkodzenie, by auto trafiło na złom
Siedział mu na zderzaku i poganiał światłami, więc nagrywający wpuścił go prosto w ręce policji
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Ta firma miała być drugą Teslą. Właśnie ogłosiła bankructwo
Przechodzenie świata motoryzacji na elektromobilność, dało szansę na wybicie się nowym producentom samochodów. Symbolem, że sukces zupełnego nowicjusza jest możliwy, stała się Tesla, ale nie tylko Elon Musk chciał być wizjonerem. Razem z nim startował Henrik Fisker, ale on nie miał tyle szczęścia.Drogowa utarczka między motocyklistą i kierowcą Mazdy. Obaj okazali się siebie warci
Kiedy można jechać lewym pasem? Za złamanie tych zasad grożą wysokie mandaty
Kupiła elektryczne auto za 300 tys. zł, wystarczyło drobne uszkodzenie, by auto trafiło na złom
Siedział mu na zderzaku i poganiał światłami, więc nagrywający wpuścił go prosto w ręce policji
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Ta firma miała być drugą Teslą. Właśnie ogłosiła bankructwo
Przechodzenie świata motoryzacji na elektromobilność, dało szansę na wybicie się nowym producentom samochodów. Symbolem, że sukces zupełnego nowicjusza jest możliwy, stała się Tesla, ale nie tylko Elon Musk chciał być wizjonerem. Razem z nim startował Henrik Fisker, ale on nie miał tyle szczęścia.Drogowa utarczka między motocyklistą i kierowcą Mazdy. Obaj okazali się siebie warci
Kiedy można jechać lewym pasem? Za złamanie tych zasad grożą wysokie mandaty
Kupiła elektryczne auto za 300 tys. zł, wystarczyło drobne uszkodzenie, by auto trafiło na złom
Siedział mu na zderzaku i poganiał światłami, więc nagrywający wpuścił go prosto w ręce policji
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Komentarze: