Toyota Yaris Cross – nowy SUV zaprezentowany! Zobacz jak wygląda na zdjęciach
30 minut temu został zaprezentowany podczas premiery online całemu światu - nowy Yaris Cross. Jego debiut na europejskim rynku jest jednak przewidziany dopiero w 2021 roku.
Toyota zaprezentowała swojego najmniejszego SUVa z segmentu B. Ponieważ coraz częściej ważnym czynnikiem branym pod uwagę przy wyborze auta jest jego niskoemisyjność, nowy Yaris Cross będzie hybrydą. Auto zostało zaprojektowane w Europie, we Francji, z myślą o rynkach Starego Kontynentu. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów w 2021 roku.
Yaris Cross Hybrid ma duże kanciaste błotniki i spore koła – nawet 18-calowe. Z tyłu wygląda masywnie, zwłaszcza przez szerokie nadkola. Umiejscowione pionowo tylne reflektory i tylna szyba bardzo przypominają Yarisa, ale szersza, bardziej kwadratowa klapa bagażnika podpowiada, że w bagażniku znajdziemy więcej miejsca. Wiodącym kolorem nadwozia, promowanym podczas debiutu jest złoty „Brass Gold”.
Technologia hybrydowa w segmencie B nie jest nowością dla japońskiej marki, bo 8 lat temu Toyota wprowadziła przecież Yaris Hybrid. Odmiana Cross pojawi się na rynku z napędem hybrydowym 4. generacji. Została oparta na platformie GA-B z serii TNGA (Toyota New Global Architecture).
Napęd hybrydowy z silnikiem 1.5 to mniejsza wersja układów opartych na silnikach 2.0 i 2.5, które znalazły zastosowanie w nowych modelach Corolli, RAV4, Camry i Toyoty C-HR. Jest oparty na 1.5-litrowym, 3-cylindrowym silniku benzynowym, pracującym w cyklu Atkinsona, którego konstrukcja pozwoliła ograniczyć tarcie i mechaniczne straty energii oraz zoptymalizować szybkość spalania mieszanki. Według producenta silnik uzyskuje wysoki moment obrotowy już przy niewielkich prędkościach obrotowych oraz niskie zużycie paliwa. Toyota Yaris Cross Hybrid z tym silnikiem ma moc 116 KM. W wersji na przednią oś emituje poniżej 90 g/km CO2*, zaś model wyposażony w napęd 4×4 (AWD-i) generuje poniżej 100 g/km CO2*.
Pomimo niewielkich rozmiarów kierowca Yaris Cross zajmie na siedzisku wysoka pozycję. Samochód ma – w stosunku do standardowego Yarisa – podwyższone zawieszenie, większe koła i opony.
Rozstaw osi jest taki sam jak w nowym Yarisie (2 560 mm), lecz nadwozie zostało poszerzone o 20 mm i wydłużone o 240 mm. Przedni zwis jest dłuższy o 60 mm, zaś tylny o 180 mm w porównaniu z hatchbackiem. Prześwit zwiększono o 30 mm, a wysokość auta wzrosła o 90 mm.
|
Wymiary zewnętrzne (mm) |
Yaris Cross |
|
Długość |
4 180 |
|
Szerokość |
1 765 |
|
Wysokość |
1 560 |
|
Rozstaw osi |
2 560 |
Auto zostało wyposażone w elektrycznie otwieraną tylną klapę i ruchomą, podwójną podłogę w bagażniku ze schowkiem na dnie. Ciekawostką jest pokrywa podłogi bagażnika, która składa się z dwóch części, dzięki czemu można uzyskać zarówno schowek, jak i więcej miejsca na pakunki. Do wyposażenia bagażnika należą także elastyczne linki do mocowania przedmiotów. Oparcia kanapy składają się w proporcjach 40:20:40.
Napęd na cztery koła to rozbudowany napęd hybrydowy z dodatkowym silnikiem elektrycznym przy tylnej osi. Elektryczny system AWD-i jest mniejszy i lżejszy niż mechaniczny napęd 4×4, dzięki czemu Yaris Cross Hybrid AWD-i ma – według producenta – zużywać mniej paliwa i emitować mniej CO2 niż jakikolwiek inny B-SUV z napędem na wszystkie koła. Układ 4×4 napędza tylną oś podczas ruszania i przyspieszania. Standardowo podczas jazdy auto napędzane jest na przednią oś, jednak na śliskiej lub miękkiej nawierzchni automatycznie włącza się dodatkowy silnik z tyłu. Dzieje się tak na przykład podczas deszczu, na śniegu i lodzie czy też na piaszczystych drogach.
Auto jest wyposażone w systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense oraz funkcje wspierania kierowcy, które pomagają zapobiegać kolizjom w wielu różnych sytuacjach na drodze poprzez wczesne ostrzeganie kierowcy oraz automatyczne ingerencje układu hamulcowego i kierowniczego w razie ryzyka wypadku.
Toyota planuje produkcję Yarisa Cross na poziomie ponad 150 000 egzemplarzy rocznie i spodziewa się, że nowy model zajmie przynajmniej 8% rynku subkompaktowych SUV-ów.
* Dane według Correlated NEDC. Wyniki uzyskane w cyklu WLTP wynoszą nawet poniżej 120 g/km dla wersji FWD i poniżej 135g/km dla wersji AWD-i. Samochód jest w trakcie homologacji, więc ostateczne wyniki emisji CO2 mogą się nieco różnić.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Musi mieć silnik 4 cylindrowy np. 1,6 benzyna
Anonymous - 5 marca 2021
Czy to auto jest tylko w złocie?
Anonymous - 5 marca 2021
Niby premiera a tak naprawdę nic o nim nie wiadomo..
Anonymous - 5 marca 2021
Te auto może być hitem. Jak już wejdzie do sprzedaży to nieźle namiesza w swoim segmencie. Czekam na więcej szczegółów z niecierpliwością