Ambulans Scania – nowa karetka intensywnej terapii w Sztokholmie
Nowa karetka intensywnej terapii z regionu Sztokholmu została zbudowana na podwoziu Scania i zarejestrowana jako autobus, ponieważ znajduje się w niej więcej niż dziewięć miejsc siedzących i transportowany jest pacjent. Pojazd ma 10 m długości i 3,5 m wysokości.
W pojeździe ratowniczym Scania jest również miejsce na dwa inkubatory. Ambulans jest wykorzystywany przez pediatrów ze Szpitala Uniwersyteckiego Karolinska, którzy pomagają dzieciom z różnych części kraju. Rosnące zapotrzebowanie na duże pojazdy transportowe w sektorze opieki zdrowotnej wynika z rozwijającej się opieki medycznej.
Transport pacjenta zawsze niesie ze sobą poważne ryzyko. Istotny jest nawet sposób, w jaki zespół porusza się wokół pacjenta, dlatego członkowie zespołu starają się pozostać zabezpieczeni pasami. Jeśli trzeba podjąć bardziej zaawansowane działania czy pomiary pojazd musi stanąć. Ambulans posiada silnik diesla i akumulatory zapewniające pracę przez 24 godziny. W przypadku awarii układu hydraulicznego, tylną windę załadunkową można obsługiwać ręcznie. Zapasy tlenu zwykłej karetki pogotowia wynoszą 1000 l tlenu, tymczasem w pojeździe pogotowia intensywnej terapii wynoszą 12 000 l – wyjaśnia Christian Strand.
Zobacz: Bezmyślny kierowca autobusu blokuje karetkę na autostradzie
Opracowanie projektu pojazdu zajęło około trzech lat. Powstał on w oparciu o potrzeby i opinie grupy pracowników z obsady pojazdów specjalnych. Zabudowę wykonała firma Groth Kaross AB. Jednym z wyzwań związanych z tego typu pojazdami jest konieczność utrzymania działania kilku funkcji, na przykład specjalistycznego systemu ogrzewania, zwykle używanego w budynkach.
Ambulans został poddany różnym testom pod kątem występujących przeciążeń i wytrzymałości konstrukcji podłogi, foteli i noszy. Zamontowano w nim tylną windę załadunkową, możliwe jest również swobodne przejście do kabiny.
Fakty na temat pojazdu Scania do intensywnej terapii o numerze 339-9190:
- 13-litrowy, 6-cio cylindrowy silnik Scania o mocy 410KM spełniający normę Euro 6,
- nadwozie wykonane przez firmę Groth Kaross,
- zaawansowany system hamowania awaryjnego z radarem i kamerą, kamera cofania 360 stopni, asystent pasa ruchu Scania,
- akumulatory litowo-jonowe oraz dodatkowy system awaryjnego zasilania do 10 godzin,
- znaczne ilości sprzętu medycznego, takiego jak pompy z lekami oraz możliwość monitorowana stanu pacjenta,
- system blokad w podłodze ułatwiający reorganizację przestrzeni.
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: