
Ambulans Scania – nowa karetka intensywnej terapii w Sztokholmie
Nowa karetka intensywnej terapii z regionu Sztokholmu została zbudowana na podwoziu Scania i zarejestrowana jako autobus, ponieważ znajduje się w niej więcej niż dziewięć miejsc siedzących i transportowany jest pacjent. Pojazd ma 10 m długości i 3,5 m wysokości.
W pojeździe ratowniczym Scania jest również miejsce na dwa inkubatory. Ambulans jest wykorzystywany przez pediatrów ze Szpitala Uniwersyteckiego Karolinska, którzy pomagają dzieciom z różnych części kraju. Rosnące zapotrzebowanie na duże pojazdy transportowe w sektorze opieki zdrowotnej wynika z rozwijającej się opieki medycznej.
Transport pacjenta zawsze niesie ze sobą poważne ryzyko. Istotny jest nawet sposób, w jaki zespół porusza się wokół pacjenta, dlatego członkowie zespołu starają się pozostać zabezpieczeni pasami. Jeśli trzeba podjąć bardziej zaawansowane działania czy pomiary pojazd musi stanąć. Ambulans posiada silnik diesla i akumulatory zapewniające pracę przez 24 godziny. W przypadku awarii układu hydraulicznego, tylną windę załadunkową można obsługiwać ręcznie. Zapasy tlenu zwykłej karetki pogotowia wynoszą 1000 l tlenu, tymczasem w pojeździe pogotowia intensywnej terapii wynoszą 12 000 l – wyjaśnia Christian Strand.
Zobacz: Bezmyślny kierowca autobusu blokuje karetkę na autostradzie
Opracowanie projektu pojazdu zajęło około trzech lat. Powstał on w oparciu o potrzeby i opinie grupy pracowników z obsady pojazdów specjalnych. Zabudowę wykonała firma Groth Kaross AB. Jednym z wyzwań związanych z tego typu pojazdami jest konieczność utrzymania działania kilku funkcji, na przykład specjalistycznego systemu ogrzewania, zwykle używanego w budynkach.
Ambulans został poddany różnym testom pod kątem występujących przeciążeń i wytrzymałości konstrukcji podłogi, foteli i noszy. Zamontowano w nim tylną windę załadunkową, możliwe jest również swobodne przejście do kabiny.
Fakty na temat pojazdu Scania do intensywnej terapii o numerze 339-9190:
- 13-litrowy, 6-cio cylindrowy silnik Scania o mocy 410KM spełniający normę Euro 6,
- nadwozie wykonane przez firmę Groth Kaross,
- zaawansowany system hamowania awaryjnego z radarem i kamerą, kamera cofania 360 stopni, asystent pasa ruchu Scania,
- akumulatory litowo-jonowe oraz dodatkowy system awaryjnego zasilania do 10 godzin,
- znaczne ilości sprzętu medycznego, takiego jak pompy z lekami oraz możliwość monitorowana stanu pacjenta,
- system blokad w podłodze ułatwiający reorganizację przestrzeni.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: