Oto nowy Jeep Wrangler 2024 – ponadprzeciętnie terenowy. Silniki, dane techniczne, wyposażenie, galeria
Nowy Jeep Wrangler 2024 został zaprezentowany w wersji na rynek amerykański. Auto imponuje możliwościami i wyposażeniem terenowym.
Spis treści
- Nowy Jeep Wrangler 2024 – szeroka gama jednostek napędowych
- Nowy Jeep Wrangler 2024 – możliwości terenowe
- Nowy Jeep Wrangler 2024 – ponad 85 systemów bezpieczeństwa i ochrony
- Nowy Jeep Wrangler 2024 – galeria
Jeep Wrangler 2024 to najnowsze dzieło producenta, którego modele wyróżniają się charakterystycznym, rozpoznawalnym na całym świecie, siedmioszczelinowym grillem. Jeep Wrangler 2024 został właśnie zaprezentowany dla klientów w USA (wersja europejska będzie ogłoszona w 4 kwartale br.). Nowy Wrangler zyskał jeszcze więcej terenowego charakteru w serii. Co wyróżnia to auto? Przy okazji zobaczcie nasz wcześniejszy test poprzedniej odmiany Wranglera:
Nowy Jeep Wrangler 2024 – szeroka gama jednostek napędowych
Jaki silnik będą mogli wybrać Amerykanie do swojego nowego Wranglera? Prawidłowa odpowiedź to: jaki chcą. Wybór jest bardzo szeroki, od zelektryfikowanej hybrydy plug-in 4xe do 470-konnego Rubicona 392 z silnikiem V-8. Gama 4xe i imponujący osiągami Rubicon 392 występują wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, natomiast silniki benzynowe o pojemności 2,0- i 3,6-litra są dostępne zarówno z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, jak i z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Poniższa lista przedstawia warianty napędowe nowego Wranglera:
- 2,0-litrowy silnik turbodoładowany PHEV 4xe: moc 375 KM
- 2,0-litrowy silnik turbodoładowany R-4: moc 270 KM
- 3,6-litrowy silnik V-6: moc 285 KM
- 6,4-litrowy silnik V-8: moc 470 KM
Nowy Jeep Wrangler 2024 – możliwości terenowe
Powiedzieć, że Wrangler to auto terenowe, to jak nic nie powiedzieć. Poniżej w punktach ujawniamy potencjał offroadowy najnowszej odsłony tego legendarnego wozu:
- Cztery zaawansowane systemy 4×4:
- System napędu Command-Trac part-time
- System napędu Rock-Trac part time
- System napędu Rock-Trac full-time
- System napędu Selec-Trac full-time
- Współczynnik pełzania do 100:1,
- Głębokość brodzenia do 86 cm,
- Wartości kątów natarcia, zejścia i rampowego:
- Kąt natarcia: 47,4°
- Kąt rampowy: 27,8°
- Kąt zejścia: 40,4°
- Prześwit: 12,9 cali, czyli prawie 33 cm.
Ponadto każdy model Wranglera oznaczony emblematem Trail Rated wyróżnia bogate wyposażenie obejmujące wytrzymałe przednie i tylne osie Dana (tylna oś to nowa generacja Dana 44 HD full-float w wersji Rubicon), dwubiegową skrzynię rozdzielczą, system kontroli trakcji, zaczepy holownicze (dwa z przodu, jeden z tyłu), hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach, cztery osłony podwozia i minimalny rozmiar kół wynoszący 32 cale.
Wersja Willys również otrzymuje bogatsze wyposażenie w m.in.: blokadę tylnej osi i 33-calowe koła. W przypadku wersji Rubicon X, nowej w gamie modelu (wyższej niż dotychczasowy Rubicon), w standardzie są aż 35-calowe koła, stalowe zderzaki i zintegrowana kamera terenowa.
Nowy Jeep Wrangler 2024 – ponad 85 systemów bezpieczeństwa i ochrony
Marka Jeep chwali się, że nowy Wrangler oferuje ponad 85 dostępnych funkcji z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie wszystkich modeli w 2024 roku obejmuje kurtyny powietrzne dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu, które uzupełniają oferowane w standardzie poduszki przednie kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne kierowcy i pasażera na przednim fotelu.
Wrangler z roku modelowego 2024 jest też wyposażony w pasy bezpieczeństwa off-road z napinaczami i ogranicznikami napięcia dla drugiego rzędu foteli. Poprawiono również konstrukcję w celu zwiększenia odporności na uderzenia boczne.
System ostrzegania przed kolizją i tempomat aktywny z funkcją stop są teraz oferowane w standardzie dla wersji Sport S i wyższych. System monitorowania martwego pola i system wykrywania obiektów na drodze cofania (Blind-spot and cross-path detection) oraz system wspomagania parkowania tyłem ParkSense należą do standardowego wyposażenia dla wersji High Altitude, Rubicon X i Rubicon 392 oraz są dostępne dla wersji Sport S, Willys, Sahara i Rubicon. Wszystkie modele mają w standardzie tylną kamerę ParkView z dynamicznymi liniami siatki, system kontroli trakcji i elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) z elektronicznym ograniczeniem przechyłu.
Nowy Jeep Wrangler 2024 – galeria
A jak wygląda najnowszy Wrangler? To możecie ocenić oglądając zdjęcia w poniższej galerii:
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: