Światowa premiera studyjnego Volkswagena Taigun
Podczas São Paulo International Motor Show 2012 w Brazylii Volkswagen prezentuje po raz pierwszy prototyp Taiguna – nowego SUVa w kompaktowym formacie.
Wygląd zewnętrzny napędzanego na przednią oś prototypu zdominowany jest wyraźnie przez DNA designu Volkswagena, dzięki któremu ten Sport Utility Vehicle wygląda elegancko, a jednocześnie atletycznie. Taigun ma długość 2859 mm, szerokość 1728 mm i wysokość 1570 mm. Rozstaw osi, wynoszący 2470 mm, jest stosunkowo duży jak na tę długość samochodu; rezultatem są krótkie zwisy i zwarte proporcje.
Czteroosobowy prototyp napędzany jest nowym silnikiem TSI o pojemności 1,0 l i mocy 81 kW/110 KM, który rozszerza spektrum trzycylindrowych jednostek benzynowych o bezpośredni wtrysk plus turbodoładowanie i otwiera nowy rozdział w strategii downsizingu stosowanej przez Volkswagena. Silnik ten już przy 1500 obr./min rozwija wysoki moment obrotowy 175 Nm. Dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. Rozwoju, powiedział o tej jednostce: „Trzycylindrowy silnik z wysokim momentem obrotowym jest idealnym napędem dla kompaktowego SUVa, a tym samym jest efektywnym i dynamicznym towarzyszem w miejskiej dżungli.” Rozwijający prędkość maksymalną 186 km/h i ważący 985 kg studyjny Taigun przyspiesza do 100 km/h w 9,2 sekundy i zużywa średnio około 4,5 litra paliwa na 100 kilometrów.
fot. Volkswagen
|
Volkswagen Taigun wyposażony w 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich i opony w rozmiarze 205/50, dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu silnika i dużemu prześwitowi, poradzi sobie także poza utwardzonymi drogami. O bezpieczeństwo czynne dba elektroniczny program stabilizacji ESC.
Podobnie jak w terenowych Volkswagenach Tiguan i Touareg, także przód nadwozia tego prototypu charakteryzuje poziome prowadzenie linii. Patrząc z boku w oczy rzucają się sięgające aż do drzwi błotniki, których atletyczny kształt jest harmonijnie wkomponowany w bok nadwozia. Przód i tył auta łączy optycznie linia załamująca światło, poprowadzona pod bocznymi szybami i przechodząca w tylne słupki.
W dolnej części nadwozia dominują masywne osłony progów, nadkoli i dolnych części zderzaków z wbudowanymi osłonami zabezpieczającymi podwozie. Pokrywa bagażnika podzielona została na dwie części: górna część sięgająca do dolnej krawędzi świateł unosi się w górę, dolna część otwiera się w dół. Całość uzupełniają praktyczne relingi dachowe z wbudowanymi reflektorami diodowymi.
fot. Volkswagen
|
Obsługa wszystkich elementów funkcyjnych we wnętrzu jest intuicyjna. Odpowiednio do nowoczesnej i terenowej stylistyki prototypu zespół projektantów stworzył także indywidualne rozwiązania związane z obsługą. Przykładem mogą być pokrętła na dyszach wentylacji znajdujących się na desce rozdzielczej, które po raz pierwszy pozwalają na regulację temperatury, intensywności nawiewu i odczytanie ich ustawień.
Najnowsze
-
Dostałeś taką tablicę rejestracyjną? Masz wielkiego pecha
Co przyciąga pecha za kierownicą? Wśród kierowców krąży wiele teorii na ten temat i wbrew pozorom nie chodzi tu o tak oczywiste rzeczy jak liczba 13 na tablicy rejestracyjnej. -
Stellantis podpadł studentce prawa, musi teraz zapłacić 35 mln zł!
-
Kilka dni spóźnienia i zapłacisz ponad 9000 zł. Takie są nowe kary dla kierowców
-
Takiego prawa jazdy policjanci jeszcze nie widzieli. Kierowca przybył z przyszłości?
-
Podatek od samochodów spalinowych w Polsce. Jest decyzja Unii Europejskiej
Zostaw komentarz: