Rekord prędkości motocykla na lodzie
Ekstremalne temperatury, ekstremalny motocykl, ekstremalna prędkość - zawodowy kaskader Craig Jones niedawno wrócił ze Szwecji gdzie, stawiając czoło zimowym temperaturom, ustanowił pierwszy na świecie rekord prędkości motocykla na lodzie.
Po kilku krótkich testach i kilku próbach, Craig na zmodyfikowanym modelu Buell 1125RTM osiągnął prędkość 238 km/h na zamarzniętym jeziorze Dallen, jadąc na kilkucentymetrowym lodzie oddzielającym go od 1,226 miliona metrów sześciennych lodowatej wody.
Craig podczas bicia rekodu prędkości |
![]() |
fot. Harley Davidson
|
Ekstremalne warunki jazdy wymagały takiegoż samego wyposażenia, więc motocykl poddano kilku modyfikacjom. Instalacja wtrysku podtlenku azotu dostarczyła dodatkowych 50 KM na dystansie 1.1 km. Opony zostały wyposażone w wystające kolce (20 mm na tył i 15 mm na przód) umożliwiające utrzymanie przyczepności na niebezpiecznej powierzchni.
Nie zważając na ryzyko związane z próbą, Craig powiedział:
– Jestem przekonany, że to umysł jest największym czynnikiem ograniczającym zdobywanie szczytów. Im mniej myślisz o ryzyku tym łatwiej sobą kierujesz. Dla mnie to proste. Wrzucam biegi i jadę jak najszybciej mogę.
Śmiała postawa Craig’a jest lustrzanym odbiciem twórcy motocykli Buell, Eryka Buell’a, którego marzeniem było zbudowanie amerykańskiego motocykla sportowego najwyższej jakości. Buell rozpoczął karierę w Harley-Davidson w roku 1979 jako Junior Test Engineer i od razu awansował. Jego innowacje przeniosły motocykle sportowe na następny poziom.
Craig Jones urodził się w Birmingham w Anglii. Osiągnął trzy światowe rekordy kaskaderskie:
– na modelu Buell XB12RTM – stoppie (jazda na przednim kole) na dystansie 305 metrów w dwie osoby z prędkości początkowej 192 km/h
– na modelu Buell XB9STM – stoppie na dystansie 225 metrów z prędkości początkowej 190 km/h
– na modelu Buell XB12RTM – stoppie na dystansie 266 metrów z prędkości początkowej 208 km/h
Odwiedź stronę www.buell.com/extreme aby zobaczyć „wybryki” Craig’a.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: