Pirelli spodziewa się ciepłej pogody na Węgrzech
Po dwóch deszczowych weekendach w Wielkiej Brytanii i Niemczech Pirelli spodziewa się suchej i ciepłej pogody na Hungaroringu: pierwszym torze, który powstał za dawną Żelazną Kurtyną w 1986 roku.
Wąski i kręty obiekt jest stałym torem wyścigowym, o niskiej średniej prędkości i małej przyczepności, która stopniowo wzrasta w trakcie weekendu, w miarę odkładania coraz większej ilości gumy.
Pirelli przywozi na Węgry pośrednią mieszankę P Zero „białą” i miękką P Zero „żółtą”: taką samą kombinację jak na Grand Prix Węgier. Taki zestaw zapewnia najlepszy kompromis pomiędzy niezbędną do skutecznej jazdy po krętym Hungaroringu przyczepnością oraz wytrzymałością, potrzebną w walce z charakterystyczną dla Grand Prix Węgier wysoką temperaturą otoczenia, sięgającą 30 stopni Celsjusza.
| Tor Hungaroring, w odróżnieniu od Silverstone, rzadko bywa deszczowy |
![]() |
|
fot. wikipedia.org
|
Trakcja i hamowanie to dwa kluczowe elementy, które na Węgrzech stawiają wysokie wymagania przed oponami. Często powodują one wzrost temperatury ogumienia, co – jeśli kierowca nie dba o opony – wywołuje zwiększoną degradację. Przy dużej liczbie ciasnych zakrętów i konieczności mocnego skręcania kierownicą, zewnętrzne krawędzie opon są szczególnie podatne na wysoką temperaturę i zużycie, co premiuje kierowców o łagodnym stylu jazdy.
W przeciwieństwie do Silverstone i Hockenheim, Pirelli nie przywozi żadnej eksperymentalnej mieszanki na piątkowe treningi na Hungaroringu. To oznacza, że każdy kierowca będzie miał w trakcie weekendu do dyspozycji normalny przydział sześciu kompletów ogumienia pośredniego i pięciu miękkiego.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.

Zostaw komentarz: