
Alfa Romeo Tonale – cena w Polsce. Ile kosztuje włoski SUV?
Początkowo Alfa Romeo Tonale będzie dostępna w Polsce tylko w wersji Edizione Speciale, która wyróżnia się wyjątkową konfiguracją i wyposażeniem. Ile kosztuje? I co oferuje kierowcy?
Alfa Romeo Tonale to kluczowy model dla włoskiego producenta, który ma podbić najbardziej konkurencyjny segment rynku motoryzacyjnego. SUV pełnymi garściami czerpie z najważniejszych osiągnięć włoskiej marki . Wzrok przykuwają felgi wywodzące się z 33 Stradale, światła przypominające te umieszczone w SZ Zagato czy linia, która według twórców ma imitować Giulię GT. Samochód ma 4,53 m długości i 1,6 m wysokości.
Alfa Romeo Tonale będzie dostępna tylko z układami hybrydowymi. Podstawowa jednostka napędowa ma pojemność 1,5 l i generuje, w zależności od wersji, 130 lub 150 KM. W gamie znajdzie się również hybryda plug-in oparta na silniku 1,3 l o mocy 275 KM.
Alfa Romeo zapewnia, że Tonale na samej energii elektrycznej przejedzie nawet 80 kilometrów po mieście i 60 kilometrów w cyklu mieszanym.
Alfa Romeo Tonale – cena w Polsce
Początkowo Alfa Romeo Tonale będzie dostępna w Polsce tylko w wersji Edizione Speciale, z którą trzeba zapłacić 180 tysięcy złotych. Co dostaniemy za tę kwotę?

Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale będzie dostępna z silnikiem 1,5 o mocy 130 KM wspomagany układem miękkiej hybrydy, na który składa się 48-woltowa instalacja elektryczna, i generator, który w razie potrzeby zapewni dodatkowe 20 KM mocy i 55 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Całość sparowana jest z 7-stopniową automatyczną przekładnią.
W wersji Edizione Speciale włoski SUV oferuje między innymi adaptacyjne reflektory z matrycowym układem LED, system bezkluczykowego dostępu, multimedia z Apple CarPlay, Android Auto i ekranem o przekątnej 10,25 cala, adaptacyjny tempomat, komplet czujników parkowania, kamerę cofania, nawigację czy bezprzewodową ładowarkę.

Z czasem do oferty Alfy Romeo Tonale dołączą również standardowe odmiany – Super i Ti. Pierwsza z nich ma pełnić rolę wersji bazowej, z możliwością rozbudowania o pakiet Sprint, a druga ma wyróżniać się bardziej sportowym zacięciem.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: