Przyszłość z przeszłością
Wielkie marki dowodzą, że samochód świetnie może się prezentować w muzeum. A nowatorska, odważna, designerska „gablotka" często stanowi idealne tło by dopełnić wizerunku legendarnych modeli i historii firm. Przedstawiamy Muzeum Porsche projektu Delugan Meissi Architects.
![]() |
|
fot. Delugan Meissi Architects
|
Porsche to marzenie każdego fana motoryzacji. Historia marki Porsche jest niemal tak stara, jak historia samochodu.
Ferdynard Porsche bowiem jako konstruktor zyskał sławę bardzo wcześnie, jeszcze w latach 20. Gdy opracował w Daimlerze legendarny wóz sportowy z kompresorem.
Kiedy w 1931 roku usamodzielnił się, w Zuffenhausen, dzięki swym wynalazkom, stworzył podstawy rozwoju produkowanych seryjnie samochodów sportowych oraz aut wyścigowych przyszłości.
![]() |
|
fot. Delugan Meissi Architects
|
Dotychczasowe Muzeum Porsche udostępnione zostało dla publiczności w 1976r. Skrywało 15 wyścigowych i sportowych samochodów oraz prototypów. Piekielne rakiety, które można czasami jeszcze podziwiać podczas zawodów czy spotkań oldtime’rów. Historię tej marki można natomiast oglądać od 28 stycznia 2009r. w futurystycznym, niesamowitym muzeum, którego bryła zdaje się być zawieszona nad ziemią.
Nowe, wielkie Muzeum Porshe, zlokalizowane bezpośrednio za Zuffenhausener Porscheplatz, zdaje się zaprzeczać prawom grawitacji. Kształtem przypomina fragment skręconej struktury DNA lewitującej w powietrzu. Każdy z poziomów muzeum został wkomponowany spiralnie wokół centralnie położonego atrium.
Autorem projektu jest wiedeńskie biuro Delugan Meissi Architects. Stworzyło ono projekt budynku podzielonego na dwie przestrzenie. Pierwsza – Collection Rooms – charakteryzuje się ogromnymi oknami, naturalnie doświetlającego eksponowane w pomieszczeniach kolekcje. Drugą – Legend Rooms – osłaniają ściany. Elewację tworzą naprzemiennie przenikające się szklane i betonowe piętra.
Na 5600m2 znajdują się eksponaty dokumentujące projekty Ferdynanda Porsche, modele firmowane jego nazwiskiem oraz warsztat w którym przywracane do świetności będą najstarsze modele Porsche.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.


Zostaw komentarz: