Cupra z mistrzowskim tytułem w PURE ETCR
Cupra i Mattias Ekström zdobyli mistrzowski tytuł PURE ETCR i zapisali się w historii sportów motorowych, wygrywając pierwsze w historii mistrzostwa elektrycznych samochodów turystycznych.
Mimo, iż różnica między rywalizującymi ze sobą zespołami była niewielka, samochód Cupra e-Racer był nie do pokonania w tym sezonie. Hiszpańska marka z powodzeniem zrealizowała wyzwanie, które postawiła sobie w 2017 roku: stworzyć pierwszy w historii elektryczny samochód wyścigowy i wygrać z nim zawody.
W finałowej rundzie sezonu Cupra była niepokonana od początku zawodów. Mattias Ekström i Cupra weszli do finałowej rundy sezonu, będąc na szczycie klasyfikacji kierowców i producentów. Szwedzki kierowca od samego początku zawodów pokazał, że dąży do zwycięstwa, wygrywając obie bitwy grupowe, a także ustanawiając najszybszy czas w kwalifikacjach. Podczas wyścigu, Mattias został zmuszony przez rywala zjechać do boksu. Mimo to udało mu się zakończyć rywalizację na piątym miejscu, uzyskując tym samym punkty potrzebne do zdobycia tytułu:
Jestem bardzo dumny z tego, co osiągnęliśmy z Cuprą podczas pierwszego w historii sezonu PURE ETCR. Czułem się bardzo silny przez cały rok z Cupra e-Racer i wiedziałem, że gdziekolwiek pojedziemy, będziemy konkurencyjni. To była przyjemność być częścią tego zespołu, a także konkurować z innymi najlepszymi kierowcami w tych mistrzostwach.
Trzy zwycięstwa Cupry podczas debiutu PURE ETCR
Inauguracyjny sezon PURE ETCR był sukcesem zespołu Cupra X Zengő Motorsport. Dzięki współpracy między hiszpańską marką a węgierskim zespołem Zengő Motorsport, już od pierwszej rundy, która odbyła się na torze Vallelunga we Włoszech, Cupra e-Racer pokazała, że ma potencjał do walki o tytuł.
Mikel Azcona przeszedł do historii, wygrywając pierwszy na świecie wyścig mistrzostw elektrycznych samochodów turystycznych na włoskim torze. W drugiej rundzie w hiszpańskiej Aragonii Cupra e-Racer ponownie odniosła zwycięstwo, tym razem z Ekströmem za kierownicą. W Kopenhadze w Danii Ekström kontynuował dobrą passę i zajął trzecie miejsce. W kolejnej imprezie sezonu, która odbyła się na węgierskim Hungaroringu, Azcona znów znalazł się na szczycie. Aż pięciu kierowców, w tym trzech z CUPRY, opuściło węgierski tor z matematyczną możliwością na zdobycie pierwszego tytułu PURE ETCR w finałowej rundzie mistrzostw.
Dzięki udziałowi w PURE ETCR, Cupra gromadzi bezcenną wiedzę o samochodach elektrycznych, która jest kluczem do przyszłego rozwoju zarówno samochodów drogowych, jak i wyścigowych. Cupra Born, która pojawi się na rynku w tym roku, i Tavascan, który zostanie wprowadzony w 2024 roku, wykorzystują tę wiedzę bezpośrednio z toru wyścigowego.
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: