
Cupra z mistrzowskim tytułem w PURE ETCR
Cupra i Mattias Ekström zdobyli mistrzowski tytuł PURE ETCR i zapisali się w historii sportów motorowych, wygrywając pierwsze w historii mistrzostwa elektrycznych samochodów turystycznych.
Mimo, iż różnica między rywalizującymi ze sobą zespołami była niewielka, samochód Cupra e-Racer był nie do pokonania w tym sezonie. Hiszpańska marka z powodzeniem zrealizowała wyzwanie, które postawiła sobie w 2017 roku: stworzyć pierwszy w historii elektryczny samochód wyścigowy i wygrać z nim zawody.
W finałowej rundzie sezonu Cupra była niepokonana od początku zawodów. Mattias Ekström i Cupra weszli do finałowej rundy sezonu, będąc na szczycie klasyfikacji kierowców i producentów. Szwedzki kierowca od samego początku zawodów pokazał, że dąży do zwycięstwa, wygrywając obie bitwy grupowe, a także ustanawiając najszybszy czas w kwalifikacjach. Podczas wyścigu, Mattias został zmuszony przez rywala zjechać do boksu. Mimo to udało mu się zakończyć rywalizację na piątym miejscu, uzyskując tym samym punkty potrzebne do zdobycia tytułu:
Jestem bardzo dumny z tego, co osiągnęliśmy z Cuprą podczas pierwszego w historii sezonu PURE ETCR. Czułem się bardzo silny przez cały rok z Cupra e-Racer i wiedziałem, że gdziekolwiek pojedziemy, będziemy konkurencyjni. To była przyjemność być częścią tego zespołu, a także konkurować z innymi najlepszymi kierowcami w tych mistrzostwach.

Trzy zwycięstwa Cupry podczas debiutu PURE ETCR
Inauguracyjny sezon PURE ETCR był sukcesem zespołu Cupra X Zengő Motorsport. Dzięki współpracy między hiszpańską marką a węgierskim zespołem Zengő Motorsport, już od pierwszej rundy, która odbyła się na torze Vallelunga we Włoszech, Cupra e-Racer pokazała, że ma potencjał do walki o tytuł.
Mikel Azcona przeszedł do historii, wygrywając pierwszy na świecie wyścig mistrzostw elektrycznych samochodów turystycznych na włoskim torze. W drugiej rundzie w hiszpańskiej Aragonii Cupra e-Racer ponownie odniosła zwycięstwo, tym razem z Ekströmem za kierownicą. W Kopenhadze w Danii Ekström kontynuował dobrą passę i zajął trzecie miejsce. W kolejnej imprezie sezonu, która odbyła się na węgierskim Hungaroringu, Azcona znów znalazł się na szczycie. Aż pięciu kierowców, w tym trzech z CUPRY, opuściło węgierski tor z matematyczną możliwością na zdobycie pierwszego tytułu PURE ETCR w finałowej rundzie mistrzostw.
Dzięki udziałowi w PURE ETCR, Cupra gromadzi bezcenną wiedzę o samochodach elektrycznych, która jest kluczem do przyszłego rozwoju zarówno samochodów drogowych, jak i wyścigowych. Cupra Born, która pojawi się na rynku w tym roku, i Tavascan, który zostanie wprowadzony w 2024 roku, wykorzystują tę wiedzę bezpośrednio z toru wyścigowego.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: