
Cupra Tavascan Extreme E Concept – wyścigowa broń Hiszpanów. Sprint do „setki” w 4 sekundy!
Cupra Tavascan Extreme E Concept będzię nową, wyścigową bronią hiszpańskiego zespołu w zawodach Extreme E. Wygląda rewelacyjnie!
Cupra była jednym z pierwszych producentów samochodów, który zadeklarował uczestnictwo w zawodach Extreme E – serii wyścigowej, która chce wykorzystać swoją platformę sportową do osiągnięcia dwóch ważnych celów: zwiększenia świadomości ludzi na temat kryzysu klimatycznego i roli mobilności opartej na czystej energii oraz rozprawienia się z istniejącymi w sportach motorowych uprzedzeniami dotyczącymi płci.
W Extreme E zawodniczki i zawodnicy ścigają się elektrycznymi terenówkami ODYSSEY 21. Teraz Hiszpanie pokazali nowy model – Tavascan Extreme E Concept, który ma zastąpić e-Cuprę ABT XE1. Tylko na niego spójrzcie! Aż chce się w nim wystartować w elektryzującym rajdzie!

Design i stylistyka wyścigowego Tavascana robią piorunujące wrażenie. Reflektory są usytuowane w trzech trójkątnych grupach po obu stronach pojazdu, a oświetlenie umieszczono w ramie, stworzonej w technologii druku 3D. Nadwozie, wbrew popularnej w wyścigowym świecie modzie, nie jest w całości z włókna węglowego, a wykorzystuje tworzywo wzmacniane włóknami lnu, co dodatkowo podkreśla ekologiczny charakter elektrycznego samochodu.
Użyte w nowym modelu części drukowane w 3D pozwoliły na większą zdolność adaptacji – można je stworzyć w zaledwie sześć godzin. Oznacza to, że niezależnie od rodzaju awarii, komponenty da się modyfikować w bardzo krótkim czasie bez konieczności stosowania skomplikowanych i drogich narzędzi.

Tavascan Extreme E Concept został wyposażony w akumulatory litowo-jonowe, których pojemność wynosi 54 kWh. Dla lepszego rozkładu masy zlokalizowano je za kokpitem. Wyścigowa terenówka osiąga prędkość od 0 do 100 km/h w około 4 sekundy, spełniając tym samym przepisy serii wyścigowej.

Oczywiście zastosowanie w terenowej wyścigówce nazwy nawiązującej do zapowiadanego przez markę SUV-a nie jest tu przypadkowe. Chociaż prototyp Tavascana, który ma pojawić się w 2024 roku, został już ujawniony, produkcyjny model ma także czerpać inspiracje stylistyczne z elektrycznej wyścigówki. Mamy nadzieję, że drogowy model będzie równie interesujący.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?