
Hyundai Kona N – historia sportowego designu „hot SUV-a”
Współpraca inżynierów była możliwa między innymi dzięki wykorzystaniu technologii wirtualnej rzeczywistości „Virtual Seat Buck”. Co to oznacza?
Kierowcy docenią mocny silnik samochodu i emocjonujące wrażenia dźwiękowe, obszerną listę systemów bezpieczeństwa, a także właściwości jezdne. Kona N z całą pewnością spodoba się aktywnym Klientom poszukującym samochodu o wysokich osiągach, który dopasuje się do ich codziennych potrzeb oraz dostarczy mnóstwo ekscytujących wrażeń na torze wyścigowym.
Proces twórczy designu modelu Kona N został przeprowadzony w Europejskim Centrum Projektowym Hyundai w Rüsselsheim w Niemczech. Natomiast etap prac inżynieryjnych oraz końcowe etapy rozwoju miał miejsce w globalnym centrum badawczo-rozwojowym Hyundaia w Namyang w Korei. Pomimo odległości, technologia wirtualnej rzeczywistości „Virtual Seat Buck” pozwalała projektantom i inżynierom firmy blisko współpracować.
Obecnie wszystkie modele tworzone przez markę Hyundai są poddawane cyfrowemu procesowi projektowania przy wykorzystaniu technologii wirtualnej rzeczywistości „Virtual Seat Buck”. Ta zaawansowana technologia umożliwia projektantom łatwe naszkicowanie projektu i renderowanie.
Proces projektowania z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości skraca czas potrzebny na analizę pomysłów, dzięki wykorzystaniu komputerowo generowanych modeli 3D. Technologia daje nieograniczone możliwości dobierania kolorów, a także pozwala na dynamiczną prezentację wybranych funkcji. Stworzone komputerowo modele można również wykorzystać do oceny rzeczywistych osiągów samochodu czy aerodynamiki.
Dzięki technologii VR, projektanci Hyundai w Rüsselsheim i inżynierowie w Namyang mogli także spotykać się „twarzą w twarz” w cyfrowym pokoju, by obserwować nawzajem swoją pracę nad samochodem, swobodnie analizować każdy element Kona N, a także testować model w różnych warunkach oświetleniowych. Każdy etap projektu mógł być stale przerabiany i opracowywany, dzięki zapisywaniu go w chmurze.
Finalna wersja projektu Hyundaia Kona N podkreśla DNA modeli N, opartego na trzech filarach: zwinne pokonywanie zakrętów, jazda na torze wyścigowym oraz jazda na co dzień. Kona N zapewnia taką samą radość z jazdy i wysokie osiągi, jak inne modele spod znaku N, przy zachowaniu wygody i komfortu SUV-a. Na torze Kona N zapewni wyjątkowe wrażenia dzięki funkcjom, takim jak N Grin Shift, N Power Shift i N Track Sense.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?