
Lexus pracuje nad napędem na cztery koła dla samochodów hybrydowych
Nowy napęd na cztery koła nosi nazwę E-Axle. Układ jest połączony z jednostką hybrydową i tak jak znany obecnie z hybryd Lexusa system E-Four napędza tylną oś za pomocą dodatkowego silnika elektrycznego.
Taka konfiguracja eliminuje wał napędowy, co z kolei ułatwia zachowanie przestrzeni we wnętrzu auta. W układzie E-Axle moc tylnego motoru elektrycznego ma wynosić około 80-100 KW, czyli nawet 135 KM. Obecnie układ hybrydowy przednionapędowego modelu ES 300h wytwarza łącznie 218 KM. Debiut już wkrótce Inżynierowie Lexusa zapowiadają, że nowy napęd 4×4 E-Axle ma trafić do samochodów japońskiego producenta na początku przyszłej dekady.
Wykorzystanie modelu ES jako prototypu pozwala sądzić, że będzie on jednym z pierwszych aut, które otrzymają taką technologię. Japońscy dziennikarze, którzy mieli już okazję przetestować sedana z nowym napędem podkreślają, że samochód nie tylko prowadzi się pewnie, ale także zapewnia większe poczucie mocy.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: