Audi A4 Limousine i Audi A5 Coupé – lakierowane metodą „bezrozpryskową”
Wykorzystując metodę znaną pod nazwą „bezrozpryskowego lakierowania”, w procesie produkcji samochodów marki Audi można teraz nakładać na karoserię dwa różne kolory w jednym procesie lakierniczym.
Dotychczas nakładanie dwukolorowej powłoki lakierniczej nieuchronnie wiązało się z dwoma procesami malowania oraz z koniecznością wcześniejszego maskowania powierzchni, które nie miały być pomalowane. Ten czasochłonny i materiałochłonny proces rewolucjonizuje nowa, bezrozpryskowa metoda lakierowania. Sterowany robotem, bardzo precyzyjny przyrząd mierzy spajane laserowo połączenia dachu samochodu z bokiem karoserii. Następnie aplikator, z precyzją co do milimetra, nakłada na karoserię pojedyncze paski specjalnie opracowanej dla tej metody czarnej farby. W ten sposób nie zachodzi tu zjawisko tzw. mgiełki natryskowej. Precyzja z jaką nakładane są pojedyncze paski lakieru, umożliwia uzyskanie kontrastowego wykończenia karoserii w jednym i tym samym procesie lakierniczym. Pozwala to zaoszczędzić czas i pieniądze, a jednocześnie jest korzystne dla środowiska naturalnego.
Audi już od wiosny 2018 roku intensywnie testowało nowy proces malowania tak, by przygotować go do użycia w produkcji seryjnej. Nowa metoda lakierowania ruszyła latem 2019 r. Technika ta nie tylko zmniejsza ilość zużywanego w procesie lakieru, ale również eliminuje konieczność maskowania elementów, które nie mają być pomalowane. Dzięki temu Audi może oszczędzać zasoby, a jednocześnie poszerzyć możliwości indywidualizacji. Audi A4 Limousine „edition one” z czarnym dachem Brilliant jest dostępne w trzech kolorach nadwozia – szarym metaliku terra gray; szarym Daytona gray z efektem perłowym oraz w szarym quantum gray. Audi A5 Coupé „edition one” jest natomiast dostępne w kolorach: szarym quantum gray; szarym Daytona gray z efektem perłowym oraz w zielonym metaliku district green.
Najnowsze
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Obowiązek corocznego stawiania się na okresowym przeglądzie w Stacji Kontroli Pojazdów, dotyczy niemal wszystkich posiadaczy samochodów. Wystarczy kilka lat, żeby miejsca na pieczątki skończyły się i pojawił się dylemat. Czy trzeba wtedy wymienić dowód rejestracyjny? -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
-
Zamarznięta szyba od środka? Tak odmrozisz ją najszybciej
Zostaw komentarz: