
Wiózł betonowe elementy, położone luzem na płaskiej naczepie!
Bez żadnego zabezpieczania uniemożliwiającego przemieszczenie się ładunku przewoził elementy betonowe kierowca ciężarówki zatrzymanej do kontroli przez patrol wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Na drodze krajowej numer 72, przy wyjeździe z Konina, inspektorzy ITD zauważyli zestaw przewożący duże elementy betonowe w kształcie litery „L”. Ładunek nie był w żaden sposób zabezpieczony – ani pasami ani służącymi do tego celu łańcuchami. Sama naczepa miała formę płaskiej platformy, więc nie było mowy o nawet prowizorycznym zabezpieczeniu ładunku przez burty.
Niezabezpieczony ładunek i niesprawne hamulce, ale kierowca miał na to wytłumaczenie
Po zatrzymaniu kierowca przyznał, że nie zabezpieczył ładunku przez zmianą położenia, ponieważ nie miał do tego odpowiednich przyrządów. Szofer nie ukrywał, że zdawał sobie sprawę z niebezpieczeństwa. To rzadko spotykana postawa – większość kierowców zatrzymanych w podobnych okolicznościach, tłumaczy, że położony luzem na naczepie ładunek jest bardzo ciężki, więc nie ma szans się przesunąć. Dlatego nie stosują pasów zabezpieczających, nawet jeśli je mają.
Za stwierdzoną nieprawidłowość inspektorzy ukarali kierowcę 500-złotowym mandatem. Otrzymał też zakaz dalszej jazdy do czasu zabezpieczenia ładunku.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem