Silnik e-Skyactiv X udoskonalony. W jakich modelach Mazdy go znajdziemy?
Osiągi zmodernizowanej jednostki e-Skyactiv X o pojemności 2,0 litra zostały poprawione, aby zapewnić dodatkowe 6 KM mocy i 16 Nm momentu obrotowego.
Zmodernizowana wersja benzynowej jednostki napędowej e-Skyactiv X wykorzystująca technologię SPCCI – zapłonu samoczynnego sterowanego świecą zapłonową dostępna jest w najnowszych modelach Mazdy 3 oraz CX-30, które trafiły do sprzedaży na polskim rynku.
W rezultacie maksymalna moc wzrosła do 186 KM (137 kW) przy 6000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy do 240 Nm przy 4000 obr./min. Nastąpiła również zmiana w parametrach zużycia paliwa, które w oparciu o normy WLTP zostało obniżone o 0,5 l/100 km.
Modyfikacje objęły optymalizację procesu spalania, konstrukcję denka tłoków i aktualizację oprogramowania układu Mazda M Hybrid. Skutkuje to nie tylko szerszym zakresem wydajności spalania, ale także zapewnia jeszcze większą stabilność zapłonu, dodatkowo zmniejszając i tak już bardzo niskie ryzyko nieoczekiwanego samozapłonu lub spalania stukowego z powodu różnic w jakości paliwa na poszczególnych rynkach.
Wersje e-Skyactiv X stanowią obecnie około 40% europejskiej sprzedaży Mazdy 3 i CX-301, podczas gdy w Polsce na ten napęd decyduje się niemal co trzeci nabywca (odpowiednio 30 i 31,5%). W 2021 roku 2,0-litrowy silnik benzynowy e-Skyactiv X jest dostępny z sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynią Skyactiv-Drive. Oba modele z silnikami e-Skyactiv X mogą być wyposażone w układ przenoszący napęd na przednie lub na wszystkie koła (i-Activ AWD).
Cena Mazdy 3 z silnikiem e-Skyactiv X w bogato wyposażonej wersji Kai zaczyna się od 109 900 zł bez względu na wybraną wersję nadwozia (hatchback lub sedan), a cena Mazdy CX-30 w wersji Kai startuje od 118 900 zł.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta