
Nowa hybrydowa Toyota Yaris debiutuje!
Konstrukcja nowej Toyoty Yaris opiera się na nowej platformie GA-B, zaś źródłem napędu jest zastosowany po raz pierwszy układ hybrydowy 4. generacji z 3-cylindrowym silnikiem, również opracowany w technologii TNGA.
Platforma GA-B pozwoliła na obniżenie wysokości samochodu o 40 mm, a niżej położona deska rozdzielcza przyczynia się do poprawy widoczności do przodu. Poszerzenie auta o 50 mm przekłada się na większą przestronność na przednich fotelach i tylnej kanapie, zaś zwiększony rozstaw kół na obu osiach komponuje się z niższą i szerszą sylwetką nowego Yarisa. Z przodu najbardziej widoczny jest duży grill i umiejscowione centralnie logo Toyoty. Nowe lampy przednie zbudowano w technologii LED, zaś kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej zostały zintegrowane w jeden moduł diodowy.
Nowy Yaris to pierwszy samochód segmentu B zaprojektowany w architekturze TNGA. Dzięki nowej platformie GA-B auto jest stabilne i szybko oraz precyzyjnie reaguje na działania kierowcy. Fotel kierowcy znajduje się niżej i dalej od kierownicy (o 60 mm do tyłu w porównaniu z obecnym Yarisem), przyczyniając się do obniżenia środka ciężkości, lepszej ergonomii i szerszego zakresu regulacji.
Nowy Yaris to pierwszy samochód segmentu B zaprojektowany w architekturze TNGA. Dzięki nowej platformie GA-B auto jest stabilne i szybko oraz precyzyjnie reaguje na działania kierowcy. Fotel kierowcy znajduje się niżej i dalej od kierownicy (o 60 mm do tyłu w porównaniu z obecnym Yarisem), przyczyniając się do obniżenia środka ciężkości, lepszej ergonomii i szerszego zakresu regulacji.
Napęd hybrydowy 4. generacji był testowany w różnych miastach Europy, w tym w Rzymie, Paryżu czy Darmstadt. Wyniki tych testów poskazują, że w środowisku miejskim pracuje on w bezemisyjnym trybie elektrycznym przez niemal 80% czasu jazdy. Układ Hybrid Dynamic Force z silnikiem 1.5 to kolejna konstrukcja z serii obejmującej systemy hybrydowe 2.0 i 2.5, które weszły na rynek w modelach Corolla, RAV4 i Camry.
Nowy silnik 1.5 Dynamic Force to 3-cylindrowa jednostka benzynowa ze zmiennymi fazami rozrządu, pracująca w cyklu Atkinsona, której sprawność sięga 40%, co pomogło w obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2 aż o 20% w porównaniu z aktualnym Yarisem. Jednocześnie moc układu wzrosła o 15%. Hybrydowa przekładnia została całkowicie przekonstruowana, przyjmując strukturę dwuosiową, dzięki której ma bardziej zwartą budowę – jej objętość jest mniejsza o 9% w porównaniu z przekładnią zastosowaną w poprzedniej generacji Yarisa. W skład napędu hybrydowego wchodzą również nowe, litowo-jonowe baterie trakcyjne o wyższej mocy, o 27% lżejsze od dotychczas stosowanych akumulatorów niklowo-wodorkowych.
Na wybranych rynkach nowy Yaris będzie dostępny także z 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemności 1,5 i 1,0 l.
Nowa generacja systemów bezpieczeństwa czynnego obejmuje m.in. inteligentny tempomat adaptacyjny (Intelligent Adaptive Cruiser Control, IACC) działający w pełnym zakresie prędkości oraz asystenta utrzymania pasa ruchu (Lane Trace Assist, LTA), znane z modeli, które niedawno weszły na rynek, takich jak Corolla. Wszystkie te systemy są montowane w standardzie w każdym nowym Yarisie.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: