Citroën DS4 Racing Concept – intrygujący prototyp
Już niebawem pojawi się na salonie w Genewie prototyp nowego, sportowego modelu Citroena - Citroën DS4 Racing, który jak zapowiada producent ma budzić wyścigowe skojarzenia. Jest obniżony, poszerzony i wygląda rzeczywiście... bojowo.
Citroën DS4 Racing Concept |
![]() |
fot. Citroen |
Citroenowi nie brakuje sukcesów w sporcie samochodowym – możliwości tych aut rozsławił niedościgniony mistrz Sébastien Loeb, który w połowie 2011 roku zdecydował, że będzie kontynuować sportową przygodę z francuską marką i w sezonach 2012 i 2013 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata będzie walczyć o kolejne zwycięstwa. Warto przypomnieć, że Loeb to kierowca rajdowy związany z Citroenem od 2001 roku – jest ośmiokrotnym Mistrzem Świata w kategorii kierowców WRC. Wspólnie z Danielem Eleną Loeb walczy obecnie o dziewiąte mistrzostwo za kierownicą Citroëna DS3 WRC
Tymczasem linia samochodów DS bardzo spodobała się nie tylko fanom sportu motorowego, ale także kobietom (o Światowym Samochodzie Kobiet Roku 2011 pisałyśmy wcześniej tu). Model ten ewidentnie wyróżnia się wśród często nudnego designu popularnych hatchback’ów. Tym razem jednak Citroen pokazuje, że z ładnego nadwozia można zrobić auto wręcz sportowe i z okazji nadchodzącego salonu w Genewie zaprezentuje prototyp Citroën DS4 Racing Concept. Podobnie jak to miało miejsce w przypadku DS3 Racing, model DS4 trafił w ręce inżynierów Citroën Racing i stylistów, którzy tchnęli w niego sportowego ducha.
Nadwozie auta obniżono o 35 milimetrów w stosunku do wersji seryjnej, poszerzono także rozstaw kół o 55 milimetrów z przodu i o 75 milimetrów z tyłu. Dodatkowo zamontowano dyfuzor powietrza, osłonę przedniego zderzaka, dolny pas nadwozia i poszerzone błotniki. Opracowany przez ekipę Citroën Racing silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 l, który znalazł się pod maską prototypowej wersji, rozwija moc 256 KM czyli 160 KM na litr pojemności jednostki.
Podwozie i układ jezdny były również przedmiotem specjalnych zabiegów ze strony konstruktorów. Układ hamulcowy ma z przodu 4-tłoczkowe zaciski i specjalne tarcze o średnicy zwiększonej do 380 milimetrów. Citroën DS4 Racing Concept został także wyposażony w szersze opony 19” (235/40).
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: