Citroën DS4 Racing Concept – intrygujący prototyp
Już niebawem pojawi się na salonie w Genewie prototyp nowego, sportowego modelu Citroena - Citroën DS4 Racing, który jak zapowiada producent ma budzić wyścigowe skojarzenia. Jest obniżony, poszerzony i wygląda rzeczywiście... bojowo.
Citroën DS4 Racing Concept |
![]() |
fot. Citroen |
Citroenowi nie brakuje sukcesów w sporcie samochodowym – możliwości tych aut rozsławił niedościgniony mistrz Sébastien Loeb, który w połowie 2011 roku zdecydował, że będzie kontynuować sportową przygodę z francuską marką i w sezonach 2012 i 2013 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata będzie walczyć o kolejne zwycięstwa. Warto przypomnieć, że Loeb to kierowca rajdowy związany z Citroenem od 2001 roku – jest ośmiokrotnym Mistrzem Świata w kategorii kierowców WRC. Wspólnie z Danielem Eleną Loeb walczy obecnie o dziewiąte mistrzostwo za kierownicą Citroëna DS3 WRC
Tymczasem linia samochodów DS bardzo spodobała się nie tylko fanom sportu motorowego, ale także kobietom (o Światowym Samochodzie Kobiet Roku 2011 pisałyśmy wcześniej tu). Model ten ewidentnie wyróżnia się wśród często nudnego designu popularnych hatchback’ów. Tym razem jednak Citroen pokazuje, że z ładnego nadwozia można zrobić auto wręcz sportowe i z okazji nadchodzącego salonu w Genewie zaprezentuje prototyp Citroën DS4 Racing Concept. Podobnie jak to miało miejsce w przypadku DS3 Racing, model DS4 trafił w ręce inżynierów Citroën Racing i stylistów, którzy tchnęli w niego sportowego ducha.
Nadwozie auta obniżono o 35 milimetrów w stosunku do wersji seryjnej, poszerzono także rozstaw kół o 55 milimetrów z przodu i o 75 milimetrów z tyłu. Dodatkowo zamontowano dyfuzor powietrza, osłonę przedniego zderzaka, dolny pas nadwozia i poszerzone błotniki. Opracowany przez ekipę Citroën Racing silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 l, który znalazł się pod maską prototypowej wersji, rozwija moc 256 KM czyli 160 KM na litr pojemności jednostki.
Podwozie i układ jezdny były również przedmiotem specjalnych zabiegów ze strony konstruktorów. Układ hamulcowy ma z przodu 4-tłoczkowe zaciski i specjalne tarcze o średnicy zwiększonej do 380 milimetrów. Citroën DS4 Racing Concept został także wyposażony w szersze opony 19” (235/40).
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: