Shell Eco Marathon 2012
Wyobraźmy sobie zaprojektownie i zbudowanie samochodu, który mógłby przejechać maksymalną odległość na minimalnej ilości paliwa. Brzmi jak wyzwanie? W całej Europie znaleźli się śmiałkowie gotowi je podjąć! Już w maju, ponad 30 tysięcy studentów wykorzysta swoją wiedzę naukową, jak i umiejętności za kierownicą.
fot. Shell
|
28. edycja Shell Eco – Marathon po raz pierwszy w historii konkursu rozgrywana będzie na ulicach miasta. Specjalnie na potrzeby wyścigu, zaprojektowany został tor biegnący ulicami jednej z największych europejskich metropolii – Rotterdamu.
Dla dla 227 drużyn z 24 krajów, wyścig na ulicach Rotterdamu to możliwość wykorzystania wiedzy z zakresu wydajności paliw, w warunkach najbliższych codziennej jeździe miejskiej. By efektywnie zmierzyć się z pięcioma zakrętami pod kątem 90° uczestnicy będą musieli polegać nie tylko na skonstruowanych przez siebie pojazdach, ale również na swoich umięjętnościach w pokonywaniu zakrętów czy przyspieszaniu.
fot. Shell |
Nauka bliżej ludzi
Z roku na rok, Shell Eco Marathon zdobywa coraz większe zainteresowanie społeczeństwa. Dlatego też, organizatorzy zadbali by tegoroczne zawody były wyjątkowym i inspirującym doświadczeniem nie tylko dla uczestników, ale również obserwatorów. Trzydniowy maraton wzbogacony został o interaktywne wydarzenia, stając się doskonałym polem wymiany wiedzy nt. przyszłości transportu i efektywnego wykorzystania energii. Przeniesienie zawodów na ulice miasta miało na celu zaprezentowanie efektywności i wydajności pojazdów w codziennym ruchu. Tym samym, Rotterdam – starający się o miano zielonej stolicy Europy, przybliżył Shell Eco-Marathon publiczności zainteresowanej ideą zrównoważonego, ekologicznego transportu.
Silna reprezentacja Polski
W tegorocznej edycji Shell Eco – Marathon, Polskę reprezentować bedzie aż 9 zespołów:
§ SKAP 1 – Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów, Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej,
§ SiMR Team – Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej,
§ Team High Octane – Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej,
§ Mietek Team – Wydział Mechaniczny Politechniki Gdańskiej,
§ Elvic Team – Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej,
§ Smart Power – Wydział Mechaniczno Technologiczny Politechniki Śląskiej,
§ GP Syrena – Politechnika Gdańska,
§ Eco Zone 505 – Koło Naukowe Inżynierii Materiałowej, Politechnika Lubelska.
Najnowsze
-
To koniec darmowych autostrad w Polsce? Rząd może nie mieć wyjścia
Chociaż obecna koalicja rządząca nie zamierzała realizować obietnic PiS w sprawie szybkiego zniesienia opłat na wszystkich polskich autostradach, docelowo wszystkie miały być bezpłatne. Miały, ale nie wiadomo czy będą, ponieważ rządu może być nie stać na utrzymywanie ich z budżetu państwa. -
Za mały budżet i unieważniony przetarg – budowa nowego odcinka S17 wreszcie (chyba) może się zacząć
-
Motocyklowe zabezpieczenia antykradzieżowe – przegląd rozwiązań na sezon 2024
-
Kierująca „nie zachowała ostrożności” nielegalnie zawracając prosto pod koła busa
-
Rząd dopłaci do zakupu używanych samochodów. Na stole 1,6 mld zł
Zostaw komentarz: