Volvo Car Poland – świetne wyniki za 2018 rok i nadzieje na 2019
Volvo nabiera tempa nie tylko na świecie, ale i w Polsce. Na śniadaniu prasowym dowiedziałam się, że chiński właściciel marki jest hojny i inwestuje nie tylko w nowe technologie, ale i piękny design szwedzkich aut. Jak zatem Volvo podsumowuje rok 2018 w Polsce?
Volvo Cars informuje o zysku operacyjnym za rok 2018 w wysokości 14,2 miliarda koron (SEK), co oznacza wzrost o 0,7% w porównaniu z rokiem 2017. W procentach może to nie jest kolosalne osiągnięcie, jednak to ok. 1,53 mld USD i rekordowy wynik marki. Jak popatrzymy na sprzedaż aut, liczby rosną. Globalny wzrost przekroczył 12% (642 253), w USA aż 20% (98 263), w Europie ponad 6% (318 235), a w Chinach ponad 13% (130 593). Volvo ma się czym chwalić.
Po pierwsze otworzono nową fabrykę w Charleston (USA), skąd zjeżdża cała produkcja S60. Zaprezentowano kolejne modele bazujące na platformie SPA, zaprojektowano pierwszy silnik 3-cylindrowy i wyjątkowo płynnie marka przeszła na WLTP. Chiński właściciel Volvo nie szczędzi inwestycji na dział badawczo-rozwojowy i z roku na rok marka bije rekordy przekazywanych funduszy na technologie w nowych modelach i rozwój.
W Polsce Volvo również rośnie w siłę. Rokrocznie rosną słupki sprzedaży – w 2018 sprzedano w naszym kraju 10 477 pojazdów Volvo. Zdecydowanie najwięcej sprzedaje się u nas modelu XC60 (42%), 12% tortu stanowi XC90, także 12% – XC40, V40 i V40 CC to 10% sprzedaży, a na końcu plasują się V60 (V60 CC) – 7%, V90/V90CC – 7%, S90 – 7% oraz S60/S60CC – 3%. W salonach od 2018 roku pojawiły się nowe modele: Volvo XC40, V60, a na 2019 rok przewiduje się premierę V60 cross country oraz nowe S60.
W Warszawie Volvo pokazało się z najciekawszej strony. Powstało tu unikalne miejsce na mapie stolicy, a jednocześnie pierwszy taki obiekt na świecie
(z tak mocną funkcją sprzedaży). W salonie przy Marszałkowskiej sprzedano 207 samochodów, odbywają się tu premiery modeli, koncerty, spotkania
biznesowe, seminaria na temat bezpieczeństwa, czy noc muzeów. Jednocześnie to miejsce spotkanń całego zarządu VCC i piękna wizytówka szwedzkiej marki w Warszawie.
Na przyszłość Volvo zapowiada stabilny wzrost sprzedaży, elektryfikację oferty, w tym wprowadzanie nowych hybryd, rozwój systemów jazdy autonomicznej, technologii connectivity i systemów bezpieczeństwa.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: