
Zapowiada się imponująca flota Porsche 911 GT3 R na wyścigu w SPA!
Porsche oraz międzynarodowe zespoły klientów firmy wystawią w 24-godzinnym wyścigu Spa (27-28 lipca) imponującą flotę 911 GT3 R. W sumie na belgijski tor Spa-Francorchamps wyjedzie dziewięć samochodów wyścigowych GT3 z Weissach, z czego sześć wystartuje w klasie GTE-Pro.
24-godzinny wyścig w Spa ma długą tradycję. Pierwszy maraton odbył się tu w 1924 roku, wówczas na trasie o długości 14,863 km, pomiędzy miastami Malmedy, Francorchamps i Stavelot. W 1979 roku wydarzenie po raz pierwszy zorganizowano na dzisiejszym stałym torze o długości około 7 km. Porsche jak dotąd świętowało sześć zwycięstw w generalnej klasyfikacji w długiej i znamienitej historii belgijskiego wyścigu wytrzymałościowego dla pojazdów GT.
Do tegorocznej edycji przystępuje ponad 70 samochodów w czterech różnych klasach. Profesjonalne zespoły rywalizują w kategorii Pro, a kokpity ich maszyn dzielą między sobą głównie kierowcy fabryczni. W klasie Am wspólnie z profesjonalistami obowiązki kierowców dzielą ambitni amatorzy, a kategoria Silver Cup jest zarezerwowana wyłącznie dla kierowców dżentelmenów.
Za kierownicą samochodu nr 98 wystawionego przez ROWE Racing usiądą Niemiec Sven Müller i dwaj Francuzi – Romain Dumas i Mathieu Jaminet. Ich trio zdobyło ostatnio trzecie miejsce w drugiej rundzie Intercontinental GT Challenge na torze Laguna Seca (USA) i zajmuje obecnie czwartą pozycję w generalnej klasyfikacji mistrzostw.
Kokpit siostrzanego wozu nr 99 podzielą dwaj Młodzi Profesjonaliści Porsche – Dennis Olsen (Norwegia) i Matt Campbell (Australia) – oraz fabryczny kierowca Porsche Dirk Werner (Niemcy). Ten sam skład wygrał otwierającą sezon rundę Intercontinental GT Challenge na torze Bathurst w Australii, a teraz, po trzeciej rundzie, zajmuje drugie miejsce w tabeli kierowców.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: