
Wyścigowa Toyota GR Supra GT4 ukaże się już w 2020 roku!
Toyota chce umożliwić miłośnikom motorsportu na całym świecie uczestnictwo w wyścigach i rozwijać coraz lepsze auta, wykorzystując doświadczenia z torów wyścigowych.
Rozwijany i produkowany przez Toyota Motorsport GmbH model GR Supra GT42 to samochód wyścigowy oparty na GR Supra – pierwszym globalnym modelu TOYOTA GAZOO Racing, który trafił na rynek w tym roku.
Samochody GT4 startują w różnych seriach wyścigowych na całym świecie, w tym w tak uznanych jak Super Taikyu Series w Japonii, GT4 European Series oraz VLN Endurance Championship Nürburgring w Europie czy Michelin Pilot Challenge Series w USA.
TOYOTA GAZOO Racing w pracach nad rozwojem GR Supry korzystał ze wsparcia trzech partnerów technicznych: firm Akrapovič, Pirelli oraz Ravenol. Akrapovič będzie współpracował nad rozwojem motorsportowych układów wydechowych, Pirelli skupi się na rozwoju opon, a Ravenol zapewni oleje i smary.
Szczegóły dotyczące specyfikacji GR Supry GT4, w tym cena, punkty sprzedaży i data premiery, zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.
GR Supra GT4 – specyfikacja techniczna:
Podwozie |
Długość |
4460 mm |
Szerokość |
1855 mm |
Wysokość |
1250 mm |
Konstrukcja |
Stalowe nadwozie oraz klatka bezpieczeństwa |
Przedni dyfuzor |
Kompozyty włókien naturalnych |
Tylne skrzydło |
Kompozyty włókien naturalnych |
Zbiornik paliwa |
Motorsportowa specyfikacja z systemem szybkiego tankowania |
Fotel kierowcy |
Fotel wyścigowy zgodny z homologacją FIA |
Silnik i skrzynia biegów |
Typ |
Rzędowy, sześciocylindrowy z turbosprężarką typu twin-scroll |
Pojemność |
2998 cm3 |
Skrzynia biegów |
Automatyczna, napęd na tylne koła |
Olej i smary |
Ravenol |
Wydech |
Akrapovič |
Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce |
Przednie zawieszenie |
MacPherson |
Tylne zawieszenie |
Wielowahaczowe |
Układ kierowniczy |
Elektrycznie wspomagany |
Opony |
Pirelli |
Koła |
Pięć śrub 11 x 18 cali |
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: