Do Porsche wracają wzory i kolory sprzed lat!
Porsche Exclusive Manufaktur wspólnie z działem projektowania Style Porsche pracuje nad niezwykłą koncepcją - w ramach Strategii Heritage Design partnerzy na nowo interpretują ekskluzywne modele 911, sięgając po elementy ikonograficzne pochodzące z pojazdów Porsche z okresu od lat 50. do 80. Tak powstają specjalne modele, które wprowadzają „lifestyle'owy” pierwiastek do gamy niemieckiego producenta.
Zapowiedź designu tych „lifestyle’owych” pojazdów stanowił model 911 Speedster z pakietem Heritage Design. Począwszy od przyszłego roku dołączą do niego kolejne modele specjalne – prezentowane w określonych odstępach czasowych i dostępne w ograniczonej liczbie egzemplarzy. W ramach pakietów Heritage Design wybrane elementy z odpowiednich dekad będą dostępne również dla „standardowych” 911.
Chcemy transportować wartości marki w przyszłość – to dla nas kluczowe. Modele Heritage Design stanowią celowe przeciwieństwo współczesnych pojazdów hybrydowych i elektrycznych, w których liczą się przede wszystkim innowacje techniczne – mówi Boris Apenbrink, dyrektor Exclusive Manufaktur Vehicles w Porsche AG. – Porsche od samego początku wyznaczało standardy w zakresie projektowania i stylizacji – modele z różnych epok są teraz ikonami stylu. Ożywiamy te kultowe stylizacje, a tym samym udowadniamy, że Porsche pozostanie wierne swoim korzeniom, nawet w epoce elektryfikacji – dodaje Ivo van Hulten, dyrektor Porsche Design Interior.
Modele Heritage Design w centrum uwagi stawiają specjalną kolorystykę i materiały. Wspólnie definiują one wyjątkowy wygląd modeli specjalnych – nie tylko w postaci specjalnych lakierów i barw. – Stare karty lakierów i wyposażenia, pojazdy muzealne, elementy designu z odpowiedniej epoki – to wszystko posłużyło nam za inspirację służącą do reinterpretacji języka designu przeszłości – wyjaśnia van Hulten. Szczególnie istotną rolę w tym procesie odgrywały tekstylia służące do wykończenia wnętrz. Dominujące w stylizacji elementy – takie jak sztruks, wzory pepita czy pasha albo tartany – na potrzeby modeli specjalnych zostały przeprojektowane, kompleksowo przetestowane i wyprodukowane z zastosowaniem cech najnowocześniejszych materiałów.
Ożywianie osobistych wspomnień poprzez określone schematy kolorystyczne, faktury lub wzory – to trend, który obserwujemy także w modzie lub projektowaniu wnętrz. Stanowi on fundamentalną ideę naszego podejścia – dodaje van Hulten. Przykład sprzeczności, jaka występuje pomiędzy tradycją a innowacją, trafi wprost na maskę: pierwszy model specjalny, który zostanie zaprezentowany w przyszłym roku, otrzyma tradycyjne logo Porsche z lat 60. ubiegłego stulecia.
Porsche Design pracuje również nad specjalnie dopasowanymi zegarkami, zarezerwowanymi wyłącznie dla właścicieli pojazdów Heritage Design. Zgodnie z duchem profesora Ferdinanda Alexandra Porsche, projektanta modelu 911 i założyciela Porsche Design, do łask wraca tu ikonograficzny design sprzed lat. – Charakterystyczne dla tej serii są odmienne sposoby obróbki tytanu i typowa dla Porsche Design osobna funkca chronografu, a także specjalne interpretacje wzorów takich jak pepita lub tartan. Tak powstaje unikalna kolekcja zegarków, która oddaje hołd historii naszej marki – mówi Gerhard J. Novak, dyrektor generalny Porsche Design Timepieces.
Najnowsze
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
Różne są sposoby zachęcania kierowców do przesiadki na samochody elektryczne, a jednym z nich jest możliwość korzystania z buspasów. Okazuje się, że nie wszędzie ten pomysł się sprawdza, ponieważ elektryków zrobiło się zbyt dużo. Władze zdecydowały więc o likwidacji tego przywileju. -
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
-
Zderzenie motocyklistów przed przejściem. „Znowu to pierwszeństwo pieszych”
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Zostaw komentarz: