
Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake
Nowy CLA 35 4MATIC Shooting Brake to najnowsza „przepustka” do świata AMG. Pięciodrzwiowy samochód łączy w sobie proporcje coupe z funkcjonalnością kombi. Pod jego maską pracuje silnik o mocy 306 KM, zapewniający świetne osiągi.
Wydłużona pokrywa silnika z wyrazistymi przetłoczeniami, mocno zaakcentowane nadkola, smukła linia boczna, niewielkie przeszklenie kabiny i szeroki optycznie tył – to wszystko podkreśla geny sportowych aut. Specjalna osłona chłodnicy AMG przedzielona podwójną listwą i przedni zderzak AMG z prowadnicami powietrza, a także srebrne akcenty i przedni spojler podkreślają charakterystyczny design modeli z serii 35.
Z boku Shooting Brake’a wyróżniają 18-calowe obręcze z podwójnymi ramiona oraz bezramkowe szyby w drzwiach. Z tyłu uwagę zwraca zderzak z dyfuzorem oraz dwiema końcówkami wydechu po obu stronach nadwozia, a także smukłe, dwuczęściowe lampy.
Opcje dla nadwozia obejmują m.in. pakiet AMG Night z akcentami w kolorze czarnym (np. przedni spojler, wkładki osłon progowych), pakiet AMG Aerodynamics zapewniający zoptymalizowany balans aerodynamiczny oraz alternatywne wzory obręczy AMG z lekkich stopów w kolorze czarnym (z matowym lub lśniącym wykończeniem), również w rozmiarze 19 cali.
Do znaków rozpoznawczych wnętrza modeli z serii 35 należą m.in. sportowe fotele z tapicerką z syntetycznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica w kolorze czarnym, z czerwonymi, podwójnymi przeszyciami (dostępna jest też tapicerka szaro-czarna), a także konsola środkowa AMG z czarnym, lakierowanym wykończeniem i dodatkowymi przyciskami sterującymi 3-stopniowym ESP, trybem manualnej skrzyni biegów oraz opcjonalnym adaptacyjnym systemem tłumienia AMG Ride Control.
Wielofunkcyjna sportowa kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem i obszyciem ze skóry nappa oraz galwanizowanymi manetkami zmiany biegów może być na życzenie doposażona w dodatkowe instrumenty, w tym okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem oraz dwa pionowe przełączniki, którym można przypisać wybrane funkcje – np. aktywację określonego trybu jazdy.
Charakterystyczną, sportową atmosferę podkreślają również sportowe pedały ze szczotkowanej stali nierdzewnej z gumowymi wypustkami, podsutifka z czarnej tkaniny i listwy progowe ze szczotkowanej stali nierdzewnej z napisem „AMG” (z przodu).
Kierowca ma do wyboru trzy style wyświetlania wskaźników na znajdującym się przed nim ekranie (klasyczny, sportowy i supersportowy) oraz menu AMG, za pomocą którego może wywoływać różne specjalne widoki, m.in.: wskaźnik biegu w trybie ręcznej zmiany przełożeń, temperaturę oleju silnikowego i przekładniowego, wskaźnik przeciążeń, cyfrowy stoper czy aktualne moc i moment obrotowy silnika.
Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka daje kierowcy do dyspozycji 306 KM oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego (od 3000 obr./min). Współpracuje ona z dwusprzęgłową skrzynią AMG o siedmiu przełożeniach. Należy ona do wyposażenia standardowego, podobnie jak napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. CLA 35 4MATIC Shooting Brake przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s i może jechać maksymalnie 250 km/h.
Nowy członek rodziny AMG ma także świetne hamulce. Przednią oś zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblok oraz 350-milimetrowe tarcze, a tylną w jednotłoczkowe zaciski przesuwne oraz tarcze o średnicy 330 mm. Aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać spadkom skuteczności przy wielokrotnych hamowaniach – nawet w ekstremalnych warunkach, tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: