
Opel Corsa-e – elektryczna generacja
Opel stawia na elektryczność. W szóstej generacji modelu Corsa niemiecki producent po raz pierwszy oferuje wersję elektryczną o zasięgu 330 kilometrów. Zamówienia na Corsę szóstej generacji można będzie składać już za kilka tygodni - najpierw na wersję Corsa e, a potem także na samochody z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi.
Układ napędowy Corsy‑e rozwija moc 136 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód przyspiesza do 100 km/h rozpędza się w 8,1 sekundy. Przy zasięgu 330 km (według WLTP), elektryczny Opel jest samochodem, z którego można swobodnie i bez ograniczeń korzystać na co dzień. Wpływ na zasięg ma także kierowca, wybierając jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Eco i Sport. Tryb Sport zwiększa elastyczność i dynamikę przy umiarkowanej utracie zasięgu.
Baterie o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach w ciągu 30 minut. Corsa‑e może być ładowana na wszystkie możliwe sposoby: przez kabel, z ładowarki naściennej lub na stacji szybkiego ładowania. Akumulator jest objęty 8‑letnią gwarancją.
Corsa o długości 4,06 metra pozostaje zwartym i praktycznym, pięciomiejscowym samochodem. Linia dachu została obniżona o 48 mm w porównaniu z poprzednim modelem, co jednak nie wpłynęło na ilość miejsca nad głową – kierowca siedzi 28 mm niżej.
W Corsie‑e debiutują technologie i systemy wspomagające kierowcę spotykane częściej w wyższych segmentach rynku. Jednym z przykładów są adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED, które firma Opel po raz pierwszy oferuje w segmencie małych samochodów. Osiem elementów LED, sterowanych przednią kamerą wysokiej rozdzielczości, nieustannie dostosowuje wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i warunków otoczenia.
W nowej Corsie debiutuje też radarowy aktywny tempomat oraz system czujników Flank Guard. Dostępny jest również system monitorowania martwego pola oraz szereg asystentów parkowania.
Nowoczesny kokpit małego Opla jest w pełni cyfrowy – systemy Multimedia Navi z 7‑calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem oferują także nową usługę telematyczną „Opel Connect” oraz nawigację z aktualizowanymi na bieżąco informacjami o korkach i innych utrudnieniach w ruchu.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: