Nowy Peugeot 4008
Peugeot 4008 pojawi się w pierwszej kolejności na rynkach pozaeuropejskich, które mają stanowić aż 70% jego sprzedaży. Zostanie zaprezentowany po raz pierwszy podczas przyszłorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, a jego sprzedaż rozpocznie się wiosną 2012 roku.
Model ten uzupełni gamę modeli 4007 i 3008 (w tym jego najnowszej odmiany – HYbrid4). Jest owocem współpracy między grupą PSA a Mitsubishi.
Ciekawy wygląd nadwozia uwydatniają liczne elementy chromowane. W ofercie znajdzie się panoramiczny, szklany dach, system otwierania i rozruchu bez kluczyka, 18-calowe aluminiowe felgi, system nawigacji z ekranem dotykowym, czy kamera cofania.
Płyta podłogowa 4008, wywodzi się z modelu 4007, jednak została zredukowana poprzez skrócenie zwisów przedniego i tylnego (w sumie -30 centymetrów). Zachowano za to dużego rozstawu osi oraz kół, po to, aby zapewnić przestronność zarówno z przodu, jak i na tylnych siedzeniach.
W wersji z napędem na 4 koła, kierowca będzie mógł wybrać jeden z trzech trybów: napęd na dwa koła (2WD), napęd na cztery koła (4WD) oraz blokadę napędu na 4 koła (LOCK). W obu trybach z napędem na cztery koła (4WD i LOCK) rozdział momentu obrotowego, przekazywanego na przednią i tylną oś, jest sterowany elektronicznie. W trybie LOCK napęd na cztery koła jest stały, przy czym większy moment dostarczany jest na koła tylne.
Nowy Peugeot 4008 prezentuje się dynamicznie, a zarazem elegancko. |
![]() |
fot. Peugeot
|
Peugeot 4008 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych:
Benzynowy:
– 1,6l 85 kW (116 KM) / 152 Nm 5-biegowa, manualna skrzynia biegów
– 2,0l 113 kW (150 KM) / 198 Nm 5-biegowa, manualna lub automatyczna skrzynia biegów
Diesel HDi:
– 1,6l HDi FAP 82 kW (112 KM) / 270-280 Nm (overboost) 6-biegowa, manualna skrzynia biegów
– 1,8l HDi FAP 110 kW (150 KM) / 300 Nm 6-biegowa, manualna skrzynia biegów
W Europie model 4008 będzie dostępny z dwoma silnikami – wysokoprężnymi HDi. Zapowiada się, że nowy Peugeot będzie ciekawą propozycją pojazdu do codziennego użytku, zarówno w mieście, jak i na bezdrożach, czy podczas wakacyjnych wyjazdów.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: