Peugeot HX1 i designerskie szpilki – idealny duet do jazdy?
Niemożliwe staje się możliwe, co postanowił udowodnić Peugeot, tworząc koncept sportowego samochodu "dla mam", któremu dedykowane są specjalne szpilki do jazdy. Za projekt wnętrza odpowiada Polak, designer Adam Bazydło.
Z pewnością tworząc koncept HX1 projektanci mieli przed oczami obraz młodej, nowoczesnej mamy. Dlatego też postanowiono zrezygnować z typowego kształu vana, a postawiono na ostre kształty i dbałość o detale.
Czy zmieniać obuwie na obcasie wsiadając do samochodu? „Nie dla obcasów i botoxu stóp” – kliknij tutaj. |
Nowoczesny, hybrydowy pojazd – HX1 – koncept Peugota dedykowany paniom. |
fot. Peugeot |
O szpilkach od Lamborghini i Opla pisałyśmy wcześniej tutaj. |
Peugeot HX1 ma wymiary godne limuzyny (495,4 x 100 x 137,3 centymertów), sportowy charakter nadwozia. Auto ma mieć komfortowe wnętrze, które może pomieścić aż 6 pasażerów. Ale to nie wszystko. Fotele z tyłu można rozłożyć w taki sposób, że przy odpowiednim ułożeniu, korzystając z olbrzmiej przestrzeni bagażowej, jest możliwe uzyskanie trzeciego rzędu siedzeń.
fot. Peugeot
|
To co rzuca na łopatki to wydzielenie dwóch stref we wnętrzu HX1. Motion – strefa pasażera, która jest zarówno strefą ruchu, jak i kawiarnianym wnętrzem – w konsoli między fotelami kryje się nie tylko minibar, ale także ekspres do kawy. Emotion to obszar kierowcy – przesuwającą się wraz z siedzeniem kierownica i wielofunkcyjny wyświetlacz, który pokazuje tylko najważniejsze informacje na brzegach ekranu. Całość jest elegancka, co uzyskano poprzez użyte materiały – aluminium, drewno – z naturalnego dębu wykonano m.in. podłogę i elementy osprzętu. Znajdziemy również we wnętrzu HX1 ozdoby z marmuru z Carrary.
Szpilki, które uchronią Cię przed mandatem? Czytaj tutaj. |
Tak wygląda młoda, nowoczesna mama, według Peugeota. |
fot. Peugeot |
Jak na nowoczesne auto przystało wykorzystano tu stosowaną już we wcześniejszych prototypach technologię Hybrid4 – silnik wysokoprężny i jednostkę elektryczną. Turbodiesel o pojemności 2,2 l i mocy 204 KM napędza przednią oś, podczas gdy silnik elektryczny o mocy 95 KM napędza oś tylną. W sumie układ może osiągnąć moc 299 KM. Wykorzystano także technologię plug-in, pozwalająca ładować litowo – jonowe akumulatory samochodu prądem z miejskiej sieci elektrycznej. Według danych producenta, w trybie całkowicie elektrycznym, auto może przejechać 30 kilometrów.
Wykorzystując obie jednostki Peugeot HX1 ma osiągać średnie spalanie na poziomie 3,2 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla ma wynosić 83 g/km.
Producent zaprojektował do tego auta specjalne buty w postaci szpilek. Styliści Peugeota współpracowali w tym względzie z Pierrem Hardym, projektantem luksusowego obuwia. Jak zapewniają projektanci koturny zostały wyprofilowane w taki sposób, że bez problemu można w nich prowadzić samochód. Również na co dzień nie powstydziła by się ich żadna kobieta. Srebrne koturny świetnie mogą prezentować się na damskiej stopie, chociaż z pewnością noszenie do nich czarnych skarpetek może wywołać dyskusję.
fot. Peugeot
|
Czy koncept HX-1 zapoczątkuje nową erę, tego dowiemy się już niedługo, póki co Peugeot będzie próbował podbić publiczność salonu samochodowego we Frankfurcie.
O ochraniaczach na obcasy, podczas jazdy samochodem, pisałyśmy wcześniej tutaj. |
Najnowsze
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
Różne są sposoby zachęcania kierowców do przesiadki na samochody elektryczne, a jednym z nich jest możliwość korzystania z buspasów. Okazuje się, że nie wszędzie ten pomysł się sprawdza, ponieważ elektryków zrobiło się zbyt dużo. Władze zdecydowały więc o likwidacji tego przywileju. -
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
-
Zderzenie motocyklistów przed przejściem. „Znowu to pierwszeństwo pieszych”
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Zostaw komentarz: