BMW E-Scooter – zapowiedź innowacyjnych maxi skuterów – filmy
Zasilany elektrycznie E-Scooter można było podziwiać podczas BMW Motorrad Innovation Day 2011 -wydarzeniu poprzedzającym zlot w Garmisch Partenkirchen. Wszystko wskazuje na to, że już niebawem będzie można ciekawy kupić maksi skuter z biało-niebieską szachownicą na owiewce.
Maksi skuter od BMW i to zasilany elektrycznie? Nam taka wizja wyjątkowo odpowiada. |
fot. BMW
|
Koncepcyjny BMW E-Scooter z napędem elektrycznym to – wg producenta – odpowiedź na zmieniające się potrzeby transportu w wielkich miastach. Obecnie dostępne na rynku skutery napędzane silnikiem elektrycznym, ze względu na osiągi oraz krótki zasięg, wykorzystywane są niemal wyłącznie w miastach. Nowy BMW E-Scooter miałby być stosowany w znacznie szerszym zakresie.
Z ciekawostek w BMW E-Scooter znajdziemy odpowiednik samochodowego „asystenta ruszania na wzniesieniu”; nawet z dwiema osobami siedzącymi na skuterze, ruszenie pod górkę na wiadukcie, czy stromym podjeździe nie powinno już stanowić problemu. Bawarska marka szczyci się, że E-Scooter ma dysponować przyspieszeniem od 0 do 60 km/h porównywalnym do skuterów z silnikami spalinowymi o pojemności 600 cm3.
Jeszcze w okleinie koncepcyjnej, aby nie dostrzec zbyt wielu szczegółów. Mimo to maszyna zapowiada się na całkiem ładną. |
fot. BMW
|
Ale co z zasięgiem? Konkurencyjne pojazdy z napędem elektrycznym zwykle zapewniają – z powodu niewielkiej pojemności baterii – zasięg na poziomie około 50 kilometrów po jednorazowym ładowaniu. BMW proponuje przejechanie wówczas ponad 100 kilometrów. Bateria tego jednoślada jest większa niż dotychczas używane w innych markach. Może być ładowana w tradycyjnych, domowych gniazdkach elektrycznych. Jak podaje BMW, wystarczy mniej niż 3 godziny, aby w pełni naładować baterię. Testy wykazały jednak, że bateria rzadko całkowicie się rozładowuje, więc czas jej ładowania się skraca.
W przeciwieństwie do skuterów z napędem spalinowym, pojazd koncepcyjny BMW nie ma typowej ramy głównej. Jej rolę pełni aluminiowa obudowa akumulatorów, w której znajduje się również elektroniczny system monitorowania baterii.
fot. BMW
|
Silnik elektryczny jest zamontowany za obudową akumulatora. Podczas hamowania lub odpuszczenia gazu (hamowania silnikiem) możliwe jest częściowe odzyskanie energii, przez co zasięg pojazdu ma się zwiększać o 10-20 procent (w zależności od stylu jazdy). Zewnętrzny system elektroniczny kontrolujący baterie stale zbiera informacje i monitoruje dane dotyczące np. temperatury i napięcia w komorach baterii, zarówno podczas jazdy, jak i ładowania.
Najnowsze
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
Do prawdziwie kuriozalnej sytuacji doszło na przejściu dla pieszych w Katowicach. Spotkali się na nim agresywni piesi i nieporadny kierowca. Nietrudno zgadnąć, kto poniósł tego konsekwencje. -
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
-
Włączasz w aucie nawigację w telefonie? Policjant chętnie wlepi ci mandat i 12 punktów
-
Policja zagląda do samochodów i zadaje jedno pytanie. Zła odpowiedź to 3000 zł mandatu
Zostaw komentarz: