BMW E-Scooter – zapowiedź innowacyjnych maxi skuterów – filmy
Zasilany elektrycznie E-Scooter można było podziwiać podczas BMW Motorrad Innovation Day 2011 -wydarzeniu poprzedzającym zlot w Garmisch Partenkirchen. Wszystko wskazuje na to, że już niebawem będzie można ciekawy kupić maksi skuter z biało-niebieską szachownicą na owiewce.
Maksi skuter od BMW i to zasilany elektrycznie? Nam taka wizja wyjątkowo odpowiada. |
![]() |
fot. BMW
|
Koncepcyjny BMW E-Scooter z napędem elektrycznym to – wg producenta – odpowiedź na zmieniające się potrzeby transportu w wielkich miastach. Obecnie dostępne na rynku skutery napędzane silnikiem elektrycznym, ze względu na osiągi oraz krótki zasięg, wykorzystywane są niemal wyłącznie w miastach. Nowy BMW E-Scooter miałby być stosowany w znacznie szerszym zakresie.
Z ciekawostek w BMW E-Scooter znajdziemy odpowiednik samochodowego „asystenta ruszania na wzniesieniu”; nawet z dwiema osobami siedzącymi na skuterze, ruszenie pod górkę na wiadukcie, czy stromym podjeździe nie powinno już stanowić problemu. Bawarska marka szczyci się, że E-Scooter ma dysponować przyspieszeniem od 0 do 60 km/h porównywalnym do skuterów z silnikami spalinowymi o pojemności 600 cm3.
Jeszcze w okleinie koncepcyjnej, aby nie dostrzec zbyt wielu szczegółów. Mimo to maszyna zapowiada się na całkiem ładną. |
![]() |
fot. BMW
|
Ale co z zasięgiem? Konkurencyjne pojazdy z napędem elektrycznym zwykle zapewniają – z powodu niewielkiej pojemności baterii – zasięg na poziomie około 50 kilometrów po jednorazowym ładowaniu. BMW proponuje przejechanie wówczas ponad 100 kilometrów. Bateria tego jednoślada jest większa niż dotychczas używane w innych markach. Może być ładowana w tradycyjnych, domowych gniazdkach elektrycznych. Jak podaje BMW, wystarczy mniej niż 3 godziny, aby w pełni naładować baterię. Testy wykazały jednak, że bateria rzadko całkowicie się rozładowuje, więc czas jej ładowania się skraca.
W przeciwieństwie do skuterów z napędem spalinowym, pojazd koncepcyjny BMW nie ma typowej ramy głównej. Jej rolę pełni aluminiowa obudowa akumulatorów, w której znajduje się również elektroniczny system monitorowania baterii.
![]() |
fot. BMW
|
Silnik elektryczny jest zamontowany za obudową akumulatora. Podczas hamowania lub odpuszczenia gazu (hamowania silnikiem) możliwe jest częściowe odzyskanie energii, przez co zasięg pojazdu ma się zwiększać o 10-20 procent (w zależności od stylu jazdy). Zewnętrzny system elektroniczny kontrolujący baterie stale zbiera informacje i monitoruje dane dotyczące np. temperatury i napięcia w komorach baterii, zarówno podczas jazdy, jak i ładowania.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: