NEFZ (Nowy Europejski Cykl Jazdy)
Ach pewnie zapytacie co to jest ten Nowy Europejski Cykl Jazdy? To najnowsza metodyka pomiaru paliwa dla samochodów osbowych.
Przebieg prędkości w czasie cyklu pomiarowego |
Fot. Milcar
|
Nowy Europejski Cykl Jazdy polega na pomiarze zużycia paliwa w określonych warunkach podczas trwającego 1180 s testu. Samochód pokonuje 1/3 czasu z prędkością ok. 50 km/h w symulowanych warunkach miejskich, wykonując kilka zatrzymań i startów. Następna część testu (1/3) odbywa się z prędkością ok. 90 km/h na najwyższym biegu., na którym też odbywa się końcowa część przy prędkości 120 km/h, symulująca jazdę autostradową. Przyznacie, że 90 km/h na najwyższym biegu to nie jest typowa jazda, tak samo jak 120 km/h na autostradzie. Ponadto istotną różnicą w stosunku do realnej jazdy jest to, że silnik jest nagrzany do temperatury pracy, a jazda testowa odbywa się w temperaturze otocznia 20-30° C, czyli w warunkach dosyć optymalnych dla obniżenia zużycia paliwa.
Najnowsze
-
Włączasz w aucie nawigację w telefonie? Policjant chętnie wlepi ci mandat i 12 punktów
Kiedyś nawigacja w samochodzie uchodziła za pożądany luksus, dziś to tylko zbędny gadżet. Najlepszą nawigację mamy zwykle we własnym smartfonie i mało kto wyobraża sobie jazdę bez korzystania z niej. Mało kto zdaje sobie też sprawę, że można za to dostać dotkliwy mandat. -
Policja zagląda do samochodów i zadaje jedno pytanie. Zła odpowiedź to 3000 zł mandatu
-
Prowokuje innego kierowcę, a gdy tamten reaguje agresywnie, zaczyna lamentować, że dzieci wiezie
-
Typowe błędy w używaniu klimatyzacji. Albo nie ochłodzi, albo sobie zaszkodzisz
-
Rewolucja w punktach karnych. Prawo jazdy stracisz łatwo jak nigdy
Zostaw komentarz: