
BMW serii 7 zauważalnie się zmieniło
BMW wyraźnie zmieniło stylistykę swojego flagowego modelu. Dopracowano również wnętrze, które ma zapewniać jeszcze większy komfort jazdy.
Nowy, bardziej wyrazisty wygląd BMW serii 7 to zasługa wyższego o 50 mm przodu oraz nowej atrapy chłodnicy, która jest większa o 40 procent. Reflektory, opcjonalnie ze światłami laserowymi, są bardziej płaskie, a zewnętrzne wloty powietrza mają teraz duże, lakierowane blendy i charakterystyczne chromowane listwy.
Odświeżony wygląd z boku auto zawdzięcza pionowym skrzelom w przednich błotnikach oraz bocznym listwom ozdobnym biegnącym teraz aż do pasa tylnego. Gruntownie zmodyfikowano również tył samochodu. Kontury pasa tylnego nawiązują do stylistyki blend wlotów powietrza z przodu, a zintegrowane końcówki rur wydechowych mają większe, chromowane obramowania. Nowe, trójwymiarowo ukształtowane i niższe o 35 mm lampy tylne z czerwono-czarnymi kloszami połączono wąską na 6 mm listwą świetlną poniżej chromowanej wstawki między lampami tylnymi.
Luksusowy charakter wnętrza podkreśla skóra Nappa z rozszerzonym stebnowaniem, a także nowe listwy ozdobne z drewna szlachetnego i ambientowy akcent świetlny w stylu przydymionego szkła. Kierownica ma zoptymalizowany układ przycisków wielofunkcyjnych, a niecka do bezprzewodowego ładowania telefonów komórkowych znalazła się w nowym miejscu. Udoskonalono sprzętowo i programowo tablet BMW Touch Command, zaś system rozrywki z tyłu ma ekrany dotykowe Full HD.
Na standardowy BMW Live Cockpit Professional z nawigacją składają się w pełni cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala i ekran mający 10,25 cala. Nowy system operacyjny BMW 7.0 umożliwia bardzo szybki dostęp do ustawień i funkcji, możliwość indywidualnego dostosowania wskazań i multimodalną obsługę za pomocą ekranu dotykowego, kontrolera iDrive, przycisków na kierownicy, sterowania głosowego i za pomocą gestów. Osobisty asystent BMW pozwala na obsługę za pomocą naturalnej mowy.
Większy komfort jazdy zapewnia zoptymalizowana akustyka – lepsze wygłuszenia na tylnych nadkolach, słupkach B, wylotach pasów z tyłu oraz szyby akustyczne po bokach i z tyłu. Dostępny jest też program witalizacji i relaksu oraz trzy tryby Experience z odpowiednio dobranymi funkcjami oświetlenia, klimatyzacji, zapachu, masażu w fotelu, zacieniania, ogrzewania lub wentylacji foteli.
Modernizacji poddano również gamę silników. Wszystkie warianty spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. Silnik V8 w 750i xDrive ma moc zwiększoną o 80 KM do 530 KM, a V12 w M760Li xDrive ma teraz filtr cząstek stałych. Hybryda plug-in z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym i ulepszonym akumulatorem wysokonapięciowym, może pochwalić się mocą systemową w trybie SPORT zwiększoną do 394 KM. Zasięg w trybie elektrycznym wydłużony do 50 – 58 km. Ponadto w ofercie dostępne są trzy silniki wysokoprężne, mające moc od 265 KM do 400 KM.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: