Kościuszko święci triumfy w Rajdzie Portugalii
Michał Kościuszko prowadzi w klasyfikacji JWRC podczas odbywających się w uroczych okolicach Faro oesów Rajdu Portugalli. Wszystko wskazuje na to, że na kolejnych etapach będzie powiększał swoją przewagę nad rywalami.
Michał Kościuszko i jego pilot Maciej Szczepaniak (zespół Suzuki Sport Europe) po zajęciu drugiego miejsca w Rajdzie Cypru sukcesywnie umacniają swoją pozycję w klasyfikacji JWRC. Dziś, po drugim etapie Rajdu Portugalii, czyli czwartej eliminacji tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata wiadomo już, że polska załoga była najszybsza na czterech z sześciu sobotnich odcinków specjalnych.
Po dzisiejszym dniu Michał wyraźnie studził emocje. – Nie jest tak łatwo jechać w rajdzie z taką przewagą. Trzeba starać się utrzymać
Michał Kościuszko na trasie Rajdu Portugalii |
![]() |
fot. KRT
|
normalne tempo, nie ryzykować, ale też nie można pozwolić sobie na utratę koncentracji. Utrzymujemy wysokie tempo, powiększyliśmy przewagę nad drugim zawodnikiem. Jutro postaramy się wygrać wszystkie oesy – zapowiada Michał.
Dzisiaj kierowcy rywalizowali w okolicach Faro na sześciu szutrowych odcinkach specjalnych o łącznej długości 145 kilometrów. Do pokonania mieli m.in. dwukrotnie najdłuższy oes portugalskiego rajdu – Almodovar ( 27,18 km). W klasyfikacji juniorów za Polakami plasuje się Holender Kevin Abbring, ze stratą 4 min. i 23,1 s. trzeci jest Włoch Luca Griotti (strata 9 min. i 53 s.).
W niedzielę zawodnicy będą mieli do pokonania cztery odcinki specjalne oraz superoes o nawierzchni asfaltowej, który odbędzie się na przygotowanym do tego celu torze na stadionie Algarve pod Faro. Łącznie załogi pokonają 79,97 km. Start nastąpi o godz. 7.50, a tuż po godz. 15.00 powinniśmy poznać zwycięzcę tegorocznego Rajdu Portugalii. Mamy nadzieję, że będzie to polsko brzmiące nazwisko.
Rajd Portugalii organizowany jest od 1968 roku. Do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata dołaczył w latach 1973-2001 i ponownie w 2007 roku; to wówczas zyskał miano jednej z najtrudniejszych i zarazem widowiskowych imprez tego typu. W tym roku ponownie jest eliminacją WRC. Jego trasa liczy 1165 km i obejmuje 18 odcinków specjalnych o łącznej długości 361 km. Odbywa się na drogach szutrowych – wyjątkiem są dwa super oesy o nawierzchni asfaltowej, rozgrywane na specjalnie przygotowanym torze na stadionie Algavre pod Faro (na rozpoczęcie – obejrzyj galerię poniżej – i na zakończenie zawodów).
Klasyfikacja JWRC po drugim dniu:
1. |
32 |
Michal KOSCIUSZKO |
|
3:18:28.7 |
0.0 |
0.0 |
2. |
37 |
Kevin ABBRING |
|
3:22:51.8 |
+4:23.1 |
+4:23.1 |
3. |
34 |
Luca GRIOTTI |
|
3:25:51.2 |
+2:59.4 |
+7:22.5 |
4. |
36 |
Hans WEIJS |
|
3:26:26.6 |
+35.4 |
+7:57.9 |
5. |
39 |
Alessandro BETTEGA |
|
3:46:11.6 |
+19:45.0 |
+27:42.9 |
6. |
33 |
Simone BERTOLOTTI |
|
4:00:00.7 |
+13:49.1 |
+41:32.0 |
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: