Audi e-tron – pierwszy, w pełni elektryczny, model
E-tron to pierwszy w pełni elektrycznie napędzany, seryjny model Audi. Ten SUV klasy wyższej ma kilka wyróżników, z których najciekawszym są kamery zastępujące lusterka.
Jasnoszara, pełna osłona chłodnicy singleframe jest najbardziej widoczną oznaką obecności napędu elektrycznego. Audi E-tron napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 408 KM i generującymi maksymalny moment obrotowy 660 Nm. Nowa generacja napędu na cztery koła quattro, zapewnia doskonałą trakcję i pozwala na rozpędzenie tego SUV-a do 100 km/h w 5,7 s.
Kluczowym czynnikiem wpływającym na sportowy charakter i dynamikę poprzeczną auta, jest niskie położenie i centralna pozycja montażowa systemu akumulatorów o łącznej pojemności 95 kWh. System ten pozwala na pokonywanie przez samochód około 400 km na jednym ładowaniu. Audi e-tron odzyskuje energię wyłącznie za pomocą swych silników elektrycznych – dzieje się tak w ponad dziewięćdziesięciu procentach operacji hamowania. Elektryczny SUV wykorzystuje swój maksymalny potencjał rekuperacji w połączeniu ze zintegrowanym systemem sterowania hamulcem elektrohydraulicznym. Audi jest pierwszym na świecie producentem samochodów stosującym tego typu system w produkowanym seryjnie pojeździe elektrycznym.
Przemyślanie zaprojektowana aerodynamika wpływa znacząco na wydajność auta. Jednym z najważniejszych elementów tej koncepcji są opcjonalne, wirtualne lusterka zewnętrzne. Nie tylko zmniejszają one opór aerodynamiczny, ale również wynoszą na zupełnie nowy poziom cyfryzację pojazdu.
Audi e-tron ma 4,9 m długości, 1,93 m szerokości i 1,66 m wysokości, a rozstaw osi to 2,92 m, co pozwoliło na wygospodarowanie dużej ilości miejsca w kabinie oraz w bagażniku (660 l).
Na pokładzie znalazła się między innymi nawigacja z planerem wyświetlającym najbardziej właściwy przebieg trasy z zaznaczonymi punktami ładowania oraz automatyczne naliczanie należności za ładowanie. Samochód wyposażono w najnowszą stację multimedialną MMI navigation plus, w skład której standardowo wchodzą hotspot Wi-Fi oraz moduł transmisji danych w standardzie LTE Advanced. Liczne systemy wspomagające kierowcę odciążają go w drodze. Dla przykładu: standardowy system asystenta wydajności promuje ekonomiczny styl jazdy wyświetlając prognozy i uruchamiając automatyczną rekuperację. Jeśli klient wybierze adaptacyjnego asystenta jazdy, system może też predyktywnie wyhamowywać
i przyspieszać tego elektrycznego SUV’a.
Audi e-tron zjeżdża z taśmy produkcyjnej fabryki Audi w Brukseli. Pierwsze dostawy do klientów w Polsce rozpoczną się na początku 2019 roku.
Najnowsze
-
Kierowcy ciągle nabierają się na znak E-17a. Hamują widząc go i właśnie za to dostają mandat
Odwiecznym problem kierowców jest niedouczenie, prowadzące do niezrozumienia przepisów i błędnego ich interpretowania. Prowadzi to do niebezpiecznych sytuacji i może skutkować słonymi mandatami. Tak jest na przykład w przypadku znaku E-17a. -
Rowerzysta wjechał prosto pod auto i zadzwonił na policję. Zderzenie dwóch absurdów
-
Nowy sposób kontroli kierowców. Dostaną specjalne opaski
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
-
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
Zostaw komentarz: