Wypadek podczas Mercedes-Benz F-Cell World Tour
125 dni, 30 000 km to trasa jaką mają do pokonania trzy Mercedesy-Benz Klasy B F-Cell, które 30 stycznia wyruszyły w podróż dookoła świata. Wyprawa ma na celu wykazanie dojrzałości technicznej i niezawodności pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi. Niestety dla jednego z nich to już koniec.
![]() |
fot. Mercedes
|
125. – dniowa wyprawa wystartowała 30 stycznia 2011 roku ze Stuttgartu. Trasa prowadzi przez 14 krajów położonych na 4 kontynentach w tym Francję, Hiszpanię, Portugalię, USA, Kanadę, Australię, Chiny, Kazachstan, Rosję, Finlandię, Szwecję, Norwegię, Danię. Auta do przejechania mają łącznie niemal 3/4 długości równika. Mercedes wspierany przez Linde AG – firmę odpowiedzialną za dostarczanie wodoru chce tym samym udowodnić zastosowanie w pojazdach elektrycznych ogniwam paliwowych, a także zwrócić uwagę na potrzebę rozwoju niezbędnej infrastruktury.
![]() |
fot. Mecerdes |
Niestetyna krótko przed metą dla jednego z modeli B-klasy F-Cell podróż zakończyła się w paskudny sposób w Kazachstanie, gdzie doszło do wypadku. Co prawda nikt nie został ranny, ale auto nie nadaje się do naprawy. Mercedes analizuje zastąpienie pojazdu nowym, jednak ze względu na krótki czas do zakończenia projektu prawdopodobnie nie dojdzie to do skutku. Na mecie w Stuttgarcie na początku czerwca możemy się więc spodziewać jedynie dwóch samochodów Mercedes-Benz Klasy B F-CELL.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: